دنیای اقتصاد- در حالی که محمود احمدی‌نژاد هنوز شخص پیشنهادی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی را به مجلس معرفی نکرده است، سرپرست این وزارتخانه روز گذشته به طور سرزده در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر شد و برنامه‌های خود را برای تصدی این پست به نمایندگان ارائه کرد. با پایان گرفتن مهلت قانونی حضور حسین صمصامی به عنوان سرپرست وزارتخانه اقتصاد و امور دارایی، محمود احمدی‌نژاد باید تا چهارشنبه هفته گذشته گزینه مورد نظر خود را برای تصدی این پست به مجلس معرفی می‌کرد تا مجلس ضمن بررسی این مساله این فرصت را پیدا می‌کرد که تا قبل از آغاز تعطیلات تابستانی و البته پایان یافتن مهلت صمصامی، جلسه رای اعتماد را برای گزینه مد نظر احمدی‌نژاد برگزار کند. به طوری که به گفته حمیدرضا حاجی‌بابایی، یکی از اعضای هیات رییسه احمدی‌نژاد تا روز گذشته گزینه تصدی وزارت اقتصاد را به مجلس معرفی نکرده است. به گفته حاجی بابایی، رییس‌جمهور تا اول مرداد وقت دارد گزینه مورد نظر خود را به مجلس معرفی کند؛ اما با توجه به اینکه مجلس تا سوم مرداد در تعطیلات تابستانی به سر می‌برد، ما امیدوار بودیم رییس‌جمهور زودتر از پایان مهلت قانونی وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

نماینده همدان در خانه ملت افزود: البته هر موقع که رییس‌جمهور وزیر مورد نظر را به مجلس معرفی کند نمایندگان ظرف ۱۰روز رای اعتماد به وزیر اقتصاد را در دستور کار قرار می‌دهند.

حاجی بابایی در عین حال افزود: چنانچه رییس‌‌جمهور وزیر اقتصاد و دارایی را امروز (سه‌شنبه) به مجلس معرفی کند، مجلس هفته آینده جلسه فوری برای بررسی رای اعتماد این وزیر خواهد گذاشت. این در حالی است که اولین جلسه مجلس پس از تعطیلات تابستانی پنجم مرداد خواهد بود و صمصامی به عنوان سرپرست وزارتخانه اقتصاد تا سوم مرداد ماه بیشتر فرصت حضور در این وزارتخانه را ندارد.

در این میان، اما حسین صمصامی گویا خود شخصا پیش‌دستی کرده و قبل از آن که احمدی‌نژاد گزینه‌ای را به مجلس معرفی کند، صبح روز گذشته پس از شرکت در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس که برنامه‌ای از پیش تعیین شده بود، به صورت سرزده در جمع اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یافت و برنامه‌های خود را برای اداره وزارت اقتصاد و همچنین طرح تحول اقتصادی در این نشست مورد بررسی قرار داد. این حضور سرزده صمصامی و ارائه برنامه‌هایش برای اداره وزارت اقتصاد، احتمال معرفی وی را از سوی احمدی‌نژاد به مجلس تقویت می‌کند. بنابراین همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد و احتمال رخ دادن آن هم با توجه به اقدام صمصامی رو به افزایش گذاشته است، احمدی‌نژاد این بار هم قصد دارد چون وزارتخانه‌های نفت، آموزش و پرورش و صنایع و معادن سرپرست را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند. حسین صمصامی پس از اختلافاتی که داوود دانش‌جعفری با احمدی‌نژاد بر سر مسائل مختلف و از همه مهم‌تر تعیین نرخ سود بانکی پیدا کرد و مجبور به ترک این وزارتخانه شد، از سوی رییس‌جمهوری به عنوان سرپرستی برگزیده شد که در هماهنگی کامل با احمدی‌نژاد به سر می‌برد. به طوری که وقتی از وی درباره تعیین نرخ سود بانکی سوال شده است، پاسخ داد. همان که احمدی‌نژاد گفت! صمصامی استاد دانشگاه شهیدبهشتی است و تا قبل از این سمت پست اجرایی دیگری نداشته است. باید دید واکنش مجلس در قبال این گزینه هماهنگ با دولت چه خواهد بود، هر چند به نظر نمی‌رسد مجلس در سال آخر دولت بخواهد روابط خود را با دولت با چالش‌های بزرگ درگیر کند، چه لاریجانی بارها برابر تعامل مناسب قوا و از جمله مجلس و دولت تاکید کرده و عملکرد مجلس در این مدت چیزی خلاف این مطلب را ثابت نمی‌کند.