وی ادامه داد: در مصوبه مجلس برای افرادی که در دهک‌های پایین بودند، پرداخت یارانه ۱۲۰ هزار تومانی پیش‌بینی شده بود. ما به ۹ میلیون نفر از شهروندان که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند یارانه ۱۲۰ هزار تومانی پرداخت کردیم که سایت آن موجود است و می‌توان به آن مراجعه کرد.

به گزارش «ایرنا»، ربیعی افزود: حدود ۴۰ میلیون نفر باقی مانده هم مشمول یارانه صدهزار تومانی شدند و همه به موقع این یارانه را دریافت کردند. مابقی افراد این یارانه را نگرفتند و قرار نبوده است که به همه پرداخت شود. این یارانه بر اساس اطلاعات بانک رفاه ایرانیان به دهک‌های پایین، دریافت‌کنندگان حمایت‌های معیشتی، حقوق بگیران و کسانی که درآمدی از جایی نداشتند پرداخت شد.

وی ادامه داد: خیلی‌ها شاید خود را مستحق دریافت این یارانه بدانند که استحقاق آن را ندارند و از طرف دیگر عدد محدود است. دیدم که دوستان رفتند از کسانی که در تهران زندگی می‌کنند سوال کردند که یارانه دریافت کردند در حالی که شما باید به استان‌های مرزی بروید چرا که افراد مشمول بیشتر در استان‌هایی بودند که محرومیت بیشتری دارند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این یارانه براساس بانک اطلاعاتی پرداخت شده است، گفت: براساس مقدار پول و مقدار جمعیتی که مشخص شده است کاملا مشخص و شایسته است که برای ارزیابی با افرادی که در میدان عمل هستند مکاتبه و از آنها سوال شود و پاسخ دقیق را دریافت کنند. علی ربیعی، سخنگوی دولت درادامه سخنانش از افرایش مدت زمان تقسیط بازپرداخت تسهیلات تا حداکثر ۶۰ ماه برای بنگاه‌های اقتصادی خبر داد. او همچنین درباره درخواست قطر از کشورهای عربی برای تجدید‌نظر در روابط با ایران و اقدامات عملی انجام شده در این زمینه نیزگفت: از حسن نیت قطر و نقش‌آفرینی سازنده در منطقه و مناسبات ایران و کشورهای عربی استقبال می‌کنیم و به رایزنی‌های نزدیک در این زمینه ادامه می‌دهیم.