دنیای اقتصاد_یزد: احسان خواجه رضایی در این خصوص اظهار داشت : وزارت راه و شهرسازی دستورالعملی را ابتدای تیرماه با عنوان تشکیل کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات ابلاغ کرد که یزد جزء اولین استان‌های تشکیل دهنده این کارگروه است.

وی افزود: در این راستا ، تاکنون هزار و ۳۴۵ مورد بازرسی در استان انجام شده که پلمب ۹ مشاور املاک متخلف و جریمه هزار میلیارد تومانی تعزیراتی را به همراه داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی یزد با بیان اینکه برای مشاوران املاک غیرمجاز فرصتی داده شده تا پروانه کسب کنند ، خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور ، استان یزد با بازدید از ۷۵ درصد مشاوران املاک فعال برتر کشور را در این خصوص کسب کرد .

خواجه رضایی تصریح کرد: این گشت‌ها به صورت روزانه ادامه دارد ، کارگروه آن به صورت هفتگی برگزار می‌شود و نتایج بازرسی‌ها هم به صورت هفتگی در شورای مسکن استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود : در جلسه اخیر در خصوص شورای عالی مسکن ، درباره مسائل و موضوعات مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن و همچنین بازار اجاره بها گفتگو و تبادل نظر شد و رئیس جمهور دستورات لازم را جهت اجرا صادر نمودند.