دنیای اقتصاد_یزد: حسن بابایی روز یکشنبه در هشتاد و سومین سفر استانی خود و در حاشیه جلسه شورای قضایی استان یزد درباره دستاوردهای این سفر اظهار داشت : یکی از اولویت های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، کمک به دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که در این راستا ، همکاران ثبتی در سراسر کشور با متولیان امر نهایت همکاری را دارند و تحویل بزرگترین سند مالکیت طرح نهضت ملی مسکن نیز در اجرای همین ماموریت بود.

وی افزود : از جمله اقدامات دیگر در سازمان ثبت ، صدور سند برای پهنه های مختلف است که در این راستان نیز بزرگترین حسینیه کشور در شهرستان تفت استان یزد که هر ساله مراسم باشکوه نخل برداری روز عاشورا در آن انجام می شود سنددار شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه عمده رودخانه های استان یزد سنددار شده است ، تصریح کرد : در راستای سنددار شدن پهنه های مختلف ، بسیاری از موقوفات و امامزاده های استان یزد نیز دارای سند شده اند.

**  ۳۲۰ هزار ملک دولتی دارای سند حدنگار شد

بابایی تأکید کرد : انتظار ما از دستگاههای دولتی این است که بر اساس مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ، اراضی هیچ دستگاه دولتی نباید بدون سند باشد و دستگاههای که کوتاه کنند به جهت ترک فعل ، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به همکاری های گسترده با دستگاههای و سازمان یادآور شد : در این راستا در سال گذشته ۱۵۰ هزار ملک از اراضی قولنامه های دستگاههای کشور را سنددار کنیم و در مجموع ۳۲۰ هزار ملک دولتی دارای اسناد حدنگار است و انتظار ما همکاری تمام دستگاههاست.

به گفته معاون رئیس قوه قضائیه ، تمام اقدامات مربوط به مستندسازی ، نقشه برداری و صدور سند اراضی و املاک دولتی در سازمان ثبت اسناد ، بصورت رایگان انجام می شود.