افرانت 400 درصد افزایش سرمایه را تصویب کرد

مجمع افرانت که با حضور اکثر سهامداران برگزار شد علاوه بر تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۲ شرکت، با تقسیم ۱۰درصد سود نقدی به ازای هر سهم و افزایش ۴۰۰درصدی سرمایه از محل سود انباشته، مطالبات حال شده و آورده نقدی موافقت نمود. مدیرعامل افرانت در این مجمع گزارش عملکرد هیات مدیره در سال قبل را ارائه و در پایان به سوالات سهامداران پاسخ داد. دکتر فریدون قاسم‌زاده در این جلسه با اشاره به تحولات اخیر و ایجاد فضای امید در کشور و همچنین رویکرد مثبت دولت به توسعه اینترنت و فناوری اطلاعات گفت: موج جدیدی از گرایش به کاربرد IT در سازمان‌ها، شرکت‌ها و جوانان برای کارآفرینی و ایجاد کسب و کار در فضای مجازی ایجاد شده است.وی افزود: شرکت افرانت در سال‌های گذشته با خوش‌بینی و امیدواری نسبت به آینده سرمایه‌گذاری سنگینی را در حوزه ارائه خدمات دیتاسنتر و اینترنت پرسرعت به عمل آورده و در شرایط فعلی نیز در موقعیت بسیار مناسبی برای مشارکت در این مرحله از رشد و شکوفایی کسب و کار مجازی در کشور قرار گرفته است. وی درآمد شرکت افرانت در سال ۱۳۹۲ را با ۲۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ۱۷۱ میلیارد ریال (نمودار شماره ۱) اعلام کرد و افزود: این درآمد از محل ارائه خدمات به حدود ۱۲۰۰سازمان، شرکت دولتی و خصوصی داخلی و خارجی تامین شده است.

دکتر قاسم‌زاده همچنین درآمد حاصل از فروش پهنای باند در سال قبل را ۱۲۸ میلیارد ریال ذکر کرد که در مقایسه با سال گذشته از رشد ۲۸ درصدی برخوردار است.

وی تصریح کرد: افزایش درآمد حاصل از فروش خدمات اینترنت پرسرعت به رغم کاهش قیمت فروش پهنای باند در سال‌های گذشته ناشی از افزایش شدید تعداد کاربران اینترنت پرسرعت و نیز افزایش متوسط میزان مصرف پهنای باند توسط مشتریان بوده است.

به گفته وی درآمد حاصل از فروش خدمات بخش دیتاسنتر در سال قبل معادل ۲۶ میلیارد ریال بوده که رشد ۳۷ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. این درحالی است که با توجه به سرمایه‌گذاریهای انجام شده برای توسعه دیتاسنتر افرانت و افتتاح فاز اول پروژه دیتاسنتر Cloud این شرکت در سال ۹۳، افزایش قابل توجهی در درآمد خدمات دیتاسنتر افرانت ایجاد خواهد شد.

دکتر قاسم‌زاده در پایان درآمد حاصل از خدمات تجارت الکترونیکی در سال ۱۳۹۲ را معادل ۷.۵۲۸ میلیون ریال دانست که رشد ۴۱ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است. وی افزود: واحد تجارت الکترونیک ثبت‌نام کنکور کلیه مقاطع دانشگاه آزاد، اعلام نتایج آنها، کارت ورود به جلسه و همچنین سیستم خرید کارت اعتباری برای این ثبت‌نام‌ها را پیاده‌سازی و اجرا می‌کند.

مهم‌ترین رخدادها در سال ۱۳۹۲

۱- دریافت پروانه دیتا سنتر از شورای عالی فضای مجازی

۲- اضافه نمودن فروش آنلاین خدمات سرور مجازی (VPS) و پهنای باند به آدرس

Shop.afranet.com

۳- پیگیری مراحل نهایی تکمیل پروژه توسعه دیتاسنتر Cloud افرانت

۴- امکان پرداخت خدمات تلفن بین‌الملل از طریق موبایل بدون نیاز به اینترنت (USSD)

۵- کسب رکوردهای جدید ملی در ارائه خدمات الکترونیکی در پروژه ثبت‌نام و اعلام نتایج دانشگاه آزاد اسلامی:

* ۱.۲۸۰.۰۰۰ مراجعه (Visit) در ساعت Peak مراجعه

* ۱۰۸.۰۰۰ کاربر همزمان (Concurrent Session)

* فروش ۱.۹۰۰.۰۰۰ کارت ثبت‌نام به صورت آنلاین و حذف کامل سیستم ثبت‌نام کاغذی

* انجام عملیات پرداخت آنلاین به میزان ۵۹۲ میلیارد ریال

۶- تقویت سیستم ارتینگ ساختمان دیتاسنتر و پاپ سایت‌ها

۷- تقویت بستر ارتباطی فیبر نوری و رادیویی (Backhaul) با مراکز مخابراتی، زیرساخت و پاپ سایت‌های شرکت

۸- راه‌اندازی مسیر پشتیبان (Back up) ارتباط فیبر نوری شرکت با مراکز مخابراتی

۹- راه‌اندازی و بهره‌برداری شبکه ۲۰KV پست پاساژ و پست MV

۱۰- راه‌اندازی و بهره‌برداری ۲ دستگاه ترانس با ظرفیت هر کدام ۱۰۰۰KVA

۱۱- راه‌اندازی و بهره‌برداری پست LV و تابلوهای فشار ضعیف

۱۲- افزایش تعداد پاپ سایت های شرکت از ۲۷ به ۳۲ سایت

درباره افرانت

جایگاه افرانت در صنعت IT ایران

شرکت افرانت با افزایش قریب به ۴۰۰۰ مگابیت در ثانیه پهنای باند از طریق ۳۲ پاپ سایت در نقاط مختلف و نیز با توجه به ارائه خدمات دیتاسنتر، تجارت الکترونیکی و تلفن بین‌الملل (VOIP) به قریب ۱۲۰۰ سازمان و شرکت دولتی و خصوصی، سهم بالایی از بازار را به خود اختصاص داده

است.

در خصوص خدمات دیتاسنتر نیز با توجه به رواج استفاده از خدمات و تجارت الکترونیکی و انتقال سرورها به داخل کشور، بازار خدمات دیتاسنتر شاهد رشد و شکوفایی بالایی است.

لازم به ذکر است در حال حاضر طبق رتبه‌بندی سایت Alexa، از میان ۵۰۰ سایت برتر مخاطبان ایرانی تعداد ۲۹۲ سایت در داخل کشور میزبانی می‌شود که شرکت افرانت با میزبانی ۲۷ سایت بیشترین سهم را در این میان از آن خود نموده است.

طرح‌های توسعه و برنامه‌های سال آتی

اطلاعات طرح‌های توسعه شرکت

با توجه به برنامه افرانت برای ارائه خدمات فروش پهنای باند و دیتاسنتر به سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگی که خدمات افرانت زنجیره خدمات آنها را کامل می‌کند به ویژه اپراتورهای مخابراتی که با پدیده Big Data مواجه هستند و پیرو توافقات انجام شده با شرکت‌های مخابرات و همراه اول جهت ارائه این خدمات به ایشان، افرانت در حال تقویت بسترهای ارتباطی و زیرساخت‌های مورد نیاز خود از طریق کیفی و کمی برای ارائه این خدمات با ضریب پایداری و پشتیبانی (Back up) مناسب می‌باشد. ارائه این خدمات بر روی بستر پهن باند موبایل (۳G.۴G/LTE) باعث توسعه هر چه بیشتر خدمات تجارت الکترونیکی

(e-commerce) و تجارت همراه

(m-commerce) و توسعه کارآفرینی و اشتغال در سطح کشور و افزایش درآمد و سودآوری افرانت می‌گردد. همچنین با توجه به روند رشد سریع شرکت، علاوه بر توسعه تجهیزات و امکانات فنی، تمرکز اصلی افرانت بر روی ارتقای زیرساخت سازمانی شرکت و آماده‌سازی آن جهت تبدیل به هلدینگ، توسعه منابع انسانی به عنوان مهمترین عنصر فعالیت دانش بنیان و نیز ایجاد و توسعه فضای کاری مناسب در شرکت قرار خواهد گرفت.

برنامه‌های سال آتی شرکت:

* را‌ه‌‌اندازی سیستم تمام اتوماتیک فروش خدمات دیتاسنتر (laas,Saas. PaaS (Cloud

* راه‌اندازی مرکز جدید خدمات عملیات شبکه (NOC)

* راه‌اندازی مرکز خدمات امنیت شبکه (SOC)

* افزایش ظرفیت و پایداری لینک‌های ارتباطی

* افزایش تعداد POP سایت‌ها

* کسب مجوز فروش پهنای باند در سایر استان‌ها

* کسب مجوز جهت ارائه سرویس ترانزیت مکالمات بین‌الملل

* ورود به بازار ارائه خدمات و تجارت الکترونیکی و تامین محتوا و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های Start Up

* تبدیل ساختار شرکت افرانت به هلدینگ جهت بهبود راندمان و سودآوری شرکت

* اصلاح سیستم‌های منابع انسانی (HR) شرکت

افرانت 400 درصد افزایش سرمایه را تصویب کرد

افرانت 400 درصد افزایش سرمایه را تصویب کرد

افرانت 400 درصد افزایش سرمایه را تصویب کرد

افرانت 400 درصد افزایش سرمایه را تصویب کرد

افرانت 400 درصد افزایش سرمایه را تصویب کرد