مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سهامی عام‌کف 200ریال سود برای هر سهم سال 87 این شرکت تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ما در این مجمع که با حضور ۷۶درصد سهامداران برگزار شد صورت‌های سود و زیان و ترازنامه شرکت به تصویب رسید. در این جلسه مهندس علی‌نقیب، مدیرعامل شرکت کف با ارائه گزارش هیات‌مدیره به سوالات سهامداران پاسخ داد. وی با اشاره به مشکلات سال ۸۷ در زمینه کمبود مواد اولیه و پایین آوردن قیمت محصولات از سوی برخی شرکت‌های رقیب گفت: به‌رغم مشکلات، درآمد حاصل از فروش شرکت کف امسال نسبت به سال‌های قبل افزایش یافت. مجمع مزبور به ریاست آقای جعفر موسوی، دبیری آقای محمود مدنی و نظارت آقایان غلامرضا جواشی و امیر افسر اداره شد.
تاریخچه و فعالیت شرکت
شرکت در سال ۱۳۰۷ با نام کارخانه صابون‌سازی داروگر به عنوان اولین کارخانه صابون‌سازی و لوازم آرایش آغاز به فعالیت نمود و در تاریخ ۰۱/۰۵/۱۳۳۶ با نام شرکت کف با مسوولیت محدود با سرمایه هشت میلیون ریال تاسیس و تحت شماره ۵۷۱۵ در سال ۱۳۳۶ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و پس از پاره‌ای تغییرات، سرمایه آن در سال ۱۳۵۵ به سیصد میلیون ریال افزایش و شخصیت حقوقی آن به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به سهامی عام تغییر یافت. این شرکت در اسفند ماه ۱۳۶۸ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و سهام آن مورد معامله قرار گرفت.

موضوع فعالیت شرکت
طبق ماده 2 اساسنامه عبارت است از:
الف-تهیه و ساخت و فروش انواع صابون و مواد شوینده و سایر وسایل و لوازم آرایشی و بهداشتی
ب- تهیه و ساخت و فروش پودر لباسشویی و انواع مواد کف‌کننده و مواد شیمیایی
پ- انجام سایر کارهای تولیدی
ت-کلیه عملیات بازرگانی و صنعتی که به طور مستقیم و غیرمستقیم مربوط به موضوعات فوق‌الذکر می‌گردد.
ث-مشارکت با سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی از طریق تاسیس شرکت‌های جدید یا خرید سهام، اخذ نمایندگی از کارخانجات و شرکت‌های خارجی و داخلی، شرکت در مناقصات عمومی و خصوصی و مختلط.
ج- خرید و فروش سهام سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی در داخل و خارج کشور.
چ- ارائه خدمات پخش و توزیع و فروش اقلام مجاز به داخل و خارج از کشور.
ح- به موجب مجمع فوق‌العاده مورخ 14/8/82 تهیه و ساخت، صادرات و واردات فرآورده‌های دارویی نیز به فعالیت شرکت اضافه شده است.

تولید
شرکت کف در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۸۷ توانست ۴۸هزار و ۵۸۵تن محصول تولید کند. بیشترین میزان تولید این شرکت، متعلق به مایع ظرفشویی به میزان ۲۱هزار و ۵۷۶تن بود.


همچنین شرکت با تولید ۱۳هزار و ۶۳۲تن شامپو نیز توانست در زمینه این محصول از دیگر تولیدات جلوتر باشد. از سویی شرکت در تولید انواع نرم‌کننده موی سر توانست نسبت به سال قبل ۴درصد رشد را شاهد باشد.
ظرفیت اسمی تولیدات شرکت سهامی عام کف 75.070تن در کلیه کارخانجات (با احتساب پودر) و ظرفیت قابل‌دسترس 68.250تن در یک شیفت کاری می‌باشد. در سال مورد گزارش تولید واقعی 64.750تن بوده که 95درصد ظرفیت قابل‌دسترس بوده است و نسبت به سال گذشته دارای 3درصد رشد بوده است.



فروش
شرکت کف در زمینه میزان فروش از سال 83 تا 87، 194درصد رشد را تجربه کرد.
میزان فروش شرکت در سال ۸۷ معادل یک هزار و ۹۲میلیارد و ۸۳۷میلیون ریال بود.
این رقم در سال 86 معادل 884میلیارد و 84میلیون ریال بود. بر این اساس شرکت تنها در سال 87 نسبت به سال قبل از رشد فروش معادل 23درصد برخوردار بود.
در سال مورد گزارش، فروش خالص بر حسب انواع محصولات فروش رفته و توزیع محصولات دیگران که با سال مشابه در جدول زیر مقایسه گردیده است، بهبود وضعیت فروش داخلی و خارجی را نسبت به سال قبل معین می‌کند:

برنامه کلان سال ۱۳۸۸
در قالب بودجه مصوب
میزان تولید و فروش محصولات شرکت کف به میزان ۷۳هزار و ۱۶۵تن مطابق با عملکرد واقعی ۱۲ماه سال ۱۳۸۷ (شامل تولید ۲۵هزار تن پودر) در نظر گرفته شده است.
همچنین میزان خرید و فروش محصولات دیگران 17هزار و 500تن در نظر گرفته شده است. این در حالی است که پیش‌بینی سود ناشی از سرمایه‌گذاری در شرکت ارزش‌آفرینان سرمایه (سهامی عام) برای سال 1388 مبلغ 11میلیارد و 401میلیون ریال است.
بر این اساس با لحاظ کردن مفروضات عمده فوق و در نظر گرفتن نرخ‌های خریدوفروش و هزینه‌ها در سال ۱۳۸۸، شرکت برای سال‌مالی آینده مبلغ یک هزار و ۲۰۱میلیارد و ۳۶۸میلیون ریال درآمد حاصل از فروش پیش‌بینی کرده است که دارای ۱۹درصد افزایش در مقایسه با سال‌مالی ۸۷ است. به این ترتیب پیش‌بینی سود خالص هر سهم شرکت در سال‌مالی منتهی به اسفند ۸۸ مبلغ ۲۱۰۷ریال خواهد بود.