مجمع عمومی عادی سالانه شرکت درین کاشان (سهامی عام) صبح روز یکشنبه بیست و ششم خردادماه سال جاری با حضور بیش از 86درصد سهامداران در محل دفتر مرکزی این شرکت در تهران برگزار شد.

مهندس ناصر بکتاش ریاست این مجمع را بر عهده داشت و حسن نراقی به همراه علی قسمتی هم ناظران جلسه بودند.در مجمع درین کاشان مهندس احمد سرخ‌پر مدیرعامل شرکت در مقام دبیر جلسه به قرائت گزارش هیات‌مدیره پرداخت و از آخرین تحولات رخ داده در این شرکت سخن گفت.
به گفته وی، شرکت درین کاشان در سال ۸۶ یک میلیارد تومان سود عملیاتی داشته و همچنین ۲میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان از زیان انباشته خود را پوشش داده است.
سرخ‌پر افزود: این شرکت در حال حاضر 4/2میلیارد تومان زیان انباشته و بیش از 7میلیارد تومان بدهی سنواتی به بانک‌ها و سازمان‌های دولتی دارد که امیدواریم با برنامه‌های در نظر گرفته شده این بدهی‌ها بازپرداخت شده و زیان شرکت‌ هم پوشش داده شود.خروج شرکت درین کاشان از بورس نیز در مجمع این شرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سهامدار عمده شرکت بر لزوم بازگشت این شرکت به بورس تاکید کرد.
این شرکت در شرایطی در بورس اوراق بهادار به بازار خارج از بورس (OTC) منتقل شد که چندی پیش ۸۰درصد از سهام عمده این شرکت با قیمت هر سهم ۴۱۳ تومان یعنی۴ برابر قیمت اسمی به بخش‌خصوصی واگذار شده بود و سهامدار جدید برنامه افزایش سرمایه را دنبال می‌کرد، اما بورس بدون اطلاع قبلی درین کارشان را به دلیل سرمایه زیر یک‌میلیارد تومان، تعداد کم سهامداران و عدم سودآوری از بورس اخراج کرد، آن هم در شرایطی که درین کاشان بیش از ۸۰۰ سهامدار حقیقی و حقوقی دارد.
یکی از نکات قابل تامل مطرح شده در مجمع درین کاشان این بود که بلافاصله پس از واگذاری شرکت به بخش‌خصوصی برخورد دستگاه‌های دولتی با این شرکت در بازپرداخت بدهی‌ها تغییر کرد، در حالی که پیش از این نیز شرکت دارای این بدهی‌ها بود، اما چون به یک باره به بخش‌خصوصی واگذار شد، این برخوردها تغییر کرد. مجمع این شرکت در پایان از همکاری برخی از بانک‌ها در تسهیل شرایط و نحوه بازپرداخت بدهی‌های درین کاشان قدردانی کرد و در عین حال خواستار همکاری بیشتر دیگر بانک‌ها شد، چراکه این شرکت با توجه به برنامه کارآفرینی که در دستور کار دارد، نیازمند بهره‌مندی از تسهیلات بنگاه‌های زودبازده است.
با این وصف مجمع درین کاشان بررسی بیشتر درباره علل خروج شرکت از بورس و تلاش برای بازگشت نماد این شرکت به تالار بورس را مورد تاکید قرار داد.مجمع درین کاشان پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی صورت‌های مالی و ترازنامه شرکت را مورد تصویب قرار داد، ضمن این که روزنامه دنیای‌اقتصاد با اکثریت آرا به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب و معرفی شد.انتخاب موسسه حسابرسی آوند نیز از دیگر مصوبات مجمع این شرکت بود.