«کارتن ایران» 43 تومان سود تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالانه کارتن ایران با تقسیم 430ریال به ازای هر سهم موافقت کرد. مجمع شرکت کارتن ایران با حضور 77درصد سهامداران برگزار شد. ریاست مجمع را امانی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری شیمیایی و پتروشیمیایی تامین بر عهده داشت.

ناظران مجمع‌ نیز رفیعی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری تدبیر و کوچکی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران بودند.
در این مجمع میرجلالی مدیرعامل شرکت کارتن ایران به ارائه گزارش عملکرد سال 86 کارتن ایران پرداخت.
وی در توضیح عملکرد شرکت یادآور شد که تولید و فروش طی سال‌های ۸۳ تا ۸۶ شاهد ۶۶درصد رشد بوده است. همچنین ارزش تولید و فروش شرکت طی سال‌های ۸۳ تا ۸۶، ۱۰۴درصد افزایش یافته است. وی به اهمیت توجه به صادرات محصولات کارتن ایران پرداخت و یادآور شد: به دلیل محدودیت امکان فروش در بازار داخلی، صادرات محصولات می‌تواند عامل مهمی در پیشبرد اهداف شرکت باشد. همچنین در ادامه، مدیرعامل کارتن ایران از پیش‌بینی سود ۵۴۳ ریالی برای هر سهم کارتن ایران در سال ۸۷ خبر داد.
مدیرعامل کارتن ایران با اشاره به استانداردهای موجود در کارتن ایران گفت: کارتن ایران دارنده گواهینامه استانداردهای سیستم‌های مدیریت کیفیت 2000-9001 ISO، مدیریت زیست محیطی 2004-14001 ISO، و مدیریت ایمنی و سلامت شغلی 2007-18001 OHSAS از شرکت SGS با اعتباردهی SAS سوئیس و همچنین گواهینامه مدیریت آزمایشگاه ISO17025 از شرکت DAP آلمان است.
میرجلالی در ادامه این مجمع با اشاره به فعالیت‌های شرکت در سال ۸۶ در زمینه اجرای طرح‌های توسعه شرکت از جمله خرید یک دستگاه ماشین مقواسازی از کشور ایتالیا و همچنین دو دستگاه ماشین چاپ از کشور سوئد به همراه تجهیزات تکمیلی ماشین آلات یادشده، خاطرنشان نمود که طی سال گذشته EPS عملیاتی کارتن ایران در مقایسه با سال مالی ۸۵ معادل ۶۲/۹درصد افزایش داشت.
این در حالی است که رشد EPS عملیاتی شرکت طی دوره مورد گزارش و رسیدن به رقم 524 ریال در مقایسه با سال مالی 83 از 35درصد افزایش برخوردار بوده است. EPS عملیاتی کارتن ایران در سال 83 رقم 388 ریال بود.
میرجلالی همچنین با بیان آمار مربوط به مقایسه سرانه فروش کارتن ایران خاطرنشان کرد: سرانه فروش شرکت طی سال ۸۶ در مقایسه با سال مالی ۸۵ معادل ۶۳/۲۱درصد و نسبت به سال مالی ۸۳ معادل ۱۲۳درصد رشد را تجربه کرده است.
مدیرعامل کارتن ایران ادامه داد: در سال 86 کارتن ایران به شش‌درصد افزایش مقدار فروش در مقایسه با سال مالی 85 و نیز 66درصد رشد در مقایسه با سال مالی 83 دست یافته است.
مدیرعامل کارتن ایران افزود: از سوی دیگر کاهش هزینه‌ ناشی از کاهش ضایعات نسبت به سال مالی ۸۵ مبلغ ۱۵/۲میلیارد ریال بوده است.
همچنین هزینه ناشی از کاهش ضایعات شرکت در سال 86 نسبت به سال مالی 83 معادل 25/6میلیارد ریال است.