417 درصد افزایش سود و تقسیم 330 ریال سود نقدی (فباهنر)

پس از تلاوت قرآن با حضور هیات رییسه مجمع مرکب از آقای سعید عبودی به عنوان رییس مجمع و آقایان شکراله فائز و محمدرضا درخشنده به عنوان نظار و آقای علی اکبر امینی کافی آباد به عنوان دبیر مجمع و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان حسابرسی، جلسه مجمع شرکت صنایع مس شهید باهنر تشکیل شد و گزیده ای از فعالیت‌های شرکت در سال مالی مورد گزارش به سمع و نظر حاضران رسید.

در این جلسه مدیر عامل شرکت صنایع مس شهید باهنر، آقای دکتر علی اکبر امینی ضمن اشاره به اهم اقدامات انجام شده، به تشریح عملکرد سال مالی ۱۳۹۵ پرداخت و ضمن قدردانی از کلیه مدیران، کارشناسان و کارگران شرکت، از اجرای کامل برنامه‌های پیش بینی شده شرکت خبر داد وی به این موضوع اشاره نمود که بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد از قیمت تمام شده محصولات را مواد اولیه در بهای تمام شده تشکیل می‌دهد که از دو نوسان قیمت تاثیر می‌گیرد نخست نوسان قیمت ارز و دیگری نرخ‌های LME ، وی گفت: از آنجایی که در دنیا شرکت‌ها برای کاهش ریسک قیمت مواد اولیه از هجینگ بهره می‌گیرند که این امکان در ایران وجود ندارد، بنابراین ما در سیاست‌گذاری‌های فروش تمهیداتی مدنظر قرار دادیم که تغییرات مثبت و منفی آن به طور عمده توسط مشتریان تقبل گردیده و عملا ریسک کاهش شدید قیمت مواد اولیه متوجه شرکت نشود.

مدیر عامل شرکت صنایع مس شهید باهنر تصریح کرد: این شرکت تولید کننده محصولات به‌صورت سفارشی بوده و در حال حاضر نیازهای ۳۰۰ واحد صنعتی را تامین می‌نماید. این شرکت توانایی تولید حدود ۳،۰۰۰ نوع محصول براساس درخواست مشتریان را دارد. در سال گذشته تلاش شده است تا با شناسایی مشتریانی که نیاز به محصولات با ارزش افزوده بالاتر می‌باشند نسبت به اخذ سفارش‌های مناسب از کارخانجات بزرگ و نیروگاه‌ها و ... اقدام گردد.

مدیر عامل در مورد کارخانه لوله مسی بیان نمود که در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری بالایی برای ایجاد این کارخانه انجام پذیرفته و متاسفانه به‌علت تحریم‌های بین‌المللی بهره‌برداری آن مطابق برنامه انجام نپذیرفته است. با تلاش‌های به عمل آمده جهت راه‌اندازی بخش‌های مختلف این کارخانه در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ با استفاده از خدمات سازنده ماشین‌آلات اقدامات گسترده‌ای انجام شد که خوشبختانه در حال حاضر کلیه خطوط تولیدی این کارخانه راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است. امید است در سال ۱۳۹۶ با اقدامات به‌عمل آمده فروش محصولات این کارخانه در بازارهای داخلی و خارجی افزایش یافته و به حد مطلوبی برسد. وی خاطر نشان ساخت که ظرفیت‌های موجود تولید لوله مسی در کشور به مراتب بیش از مصرف واقعی بوده و امید است با بهبود فضای بین‌المللی امکان صادرات این محصولات فراهم گردد.

ایشان همچنین از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت واحد سکه زنی از ۲۵۰۰ تن به ۵۰۰۰ تن خبر داد، و در خصوص کارخانه سکه‌زنی اعلام نمود که دستگاه‌های پولیش و کوره‌های آنیل در سال ۱۳۹۵ از سازندگان معتبر اروپایی خریداری شده و دستگاه‌های فوق در ماه‌های آینده تحویل شرکت خواهد شد، ضمن اینکه عملیات توسعه سالن سکه زنی نیز در حال حاضر در حال انجام می باشد که به محض دریافت دستگاه‌های خریداری شده عملیات نصب و راه‌اندازی آنها شروع خواهد شد. همچنین به اجرای کامل پروژه تولید انگشتانه، شامل خرید و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات و بهره‌برداری از خط تولید فوق در سال ۱۳۹۵ طبق برنامه زمانبندی صورت گرفته اشاره کرد.

ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه اﻣﯿﺪوار اﺳﺖ ﺑﺎ اداﻣﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎى ﺳﺎزﻧﺪه ﺳﺎل ۹۵ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎى ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﻰ ﺷﺪه ﺑﺮاى ﺳﺎل ۹۶ ﺑﻪ ﺷﺮح زﯾﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﻣﻨﺎﺳﺒﻰ را در ﺳﺎل ۱۳۹۶ در راﺳﺘﺎى ﺗﺪاوم ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎى ﺷﺮﮐﺖ و رﺿﺎﯾﺖ ﺳﻬﺎﻣﺪاران ﮔﺮاﻣﻰ اراﺋﻪ کند:

۱-فروش و تولید بر اساس تناژ برنامه‌های پیش بینی شده بازار داخلی و خارجی.

۲-ارتقاء و بهبود ارتباط با مشتریان، بهبود شرایط تحویل به مشتری.

۳-ارتقاء کیفیت محصولات و کاهش ضایعات در خطوط تولید.

۴-مدیریت مناسب هزینه‌ها و نقدینگی شرکت و تداوم برنامه‌های کاهش موجودی‌ها.

۵-اجرایی شدن برنامه سرمایه گذاری‌های جدید با توجه به افق توسعه سه ساله.

۶-تداوم توسعه منابع انسانی با تاکید بر ارتقاء فرهنگ کار و رسیدن به استانداردهای بین المللی.

۷-تداوم افزایش تولید کارخانه لوله مسی و رسیدن به ظرفیت اسمی، با تکیه بر افزایش سهم بازار داخلی و خارجی و ارتقاء کیفیت.

بر اساس گزارشات عملکرد شرکت مقدار فروش در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال قبل با رشد ۱۹ درصدی روبرو بوده و به‌رغم مشکلات موجود، شرکت صنایع مس شهید باهنر از بین شرکت‌های فعال در این صنعت، با فروش بالغ بر ۳۴.۶۵۴ تن از محصولات تولیدی همچنان رتبه اول را در بازار داخلی به خود اختصاص داده است.

همچنین براساس اظهارات معاونت مالی شرکت صنایع مس شهید باهنر جناب آقای سیدرضا سیدی زاده اقداماتی به شرح ذیل در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته و یا در سال ۱۳۹۶ در دست اقدام می باشد.

* افزایش ۹۴ درصدی سود ناخالص نسبت به سال مشابه با توجه به افزایش تولید و فروش شرکت و کاهش هزینه‌های عملیاتی، اداری و عمومی، هزینه‌های مالی، در سال مورد گزارش.

* تسویه و حل مسائل مالیاتی سنوات گذشته با اخذ آرای قطعی و مناسب و مختومه شدن پرونده‌های بیمه شرکت از سال ۱۳۸۱ لغایت ۱۳۹۲

* خارج شدن شرکت از لیست صنایع آلاینده از سال ۱۳۹۳ و حل و فصل پرونده‌های مربوطه سنوات قبل

* ارتقاء رتبه شفافیت و قابل اتکاء بودن اطلاعات شرکت در بازار اول سازمان بورس اوراق بهادار و بازار کل

* تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالا شامل لوله‌های آلیاژی مورد استفاده در نیروگاه‌ها و پیاله برنجی مورد استفاده در صنایع دفاعی

* کاهش بهای تمام شده محصولات نسبت به سال گذشته

هزینه‌های حقوق و دستمزد پرسنل تولیدی و غیر تولیدی، نسبت به بودجه ۱۴ درصد کاهش و نسبت به سال۹۴، ۱۱درصد افزایش داشته است که با مدیریت صورت گرفته در راستای بهینه‌سازی منابع انسانی و استفاده از خدمات پیمانکاری، درصد افزایش نسبت به افزایش قانونی کمتر بوده است.همچنین در راستای کاهش هزینه‌های شرکت، هزینه سربار شامل تعمیرات و انرژی ...، نسبت به بودجه ۴ درصد افزایش و نسبت به سال۹۴، یک‌درصد کاهش داشته است که نسبت به تورم سالیانه و افزایش تولید مدیریت شده است.

همچنین نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشکر از هیات مدیره، بابت عملکرد مناسب سال موردنظر، درخواست افزایش سرمایه از محل سود انباشته سال ۱۳۹۵ را نمودند.

در ادامه جلسه با قرائت گزارش حسابرسی توسط نماینده سازمان حسابرسی، جناب آقای عبودی به عنوان رییس مجمع و نماینده سهامدار عمده از مدیریت شرکت و معاونت مالی در خصوص اخذ گزارش مطلوب از سازمان حسابرسی برای ۲ سال متوالی تقدیر و تشکر نمود، طبق دستور جلسه پس از تصویب صورت‌های مالی شرکت صنایع مس شهید باهنر، تقسیم مبلغ ۳۳۰ ریال سود به ازای هر سهم میان صاحبان سهام به تصویب رسید.

پیام هیات مدیره به سهامداران

با تشکر و قدردانی از حضور ارزشمند سهامداران محترم و نمایندگان ایشان، نمایندگان محترم حسابرس مستقل، بازرس قانونی و سازمان بورس در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع مس شهید باهنر.

از درگاه احدیت سپاسگزاریم که برای یک سال دیگر توفیق خدمتگذاری به یکی از صنایع مهم و زیربنایی کشور را به ما عنایت فرمود. هیات‌مدیره تمام تلاش خود را در راستای اجرای اهداف شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در چارچوب برنامه و بودجه مصوب سال ۱۳۹۵ به عمل آورد و خوشبختانه با تلاش کلیه مدیران، متخصصان و کارشناسان و کارگران موفق گردید، ضمن اجرای کامل برنامه‌های پیش‌بینی شده و به‌رغم رکود حاکم بر اقتصاد کشور با افزایش مناسب حجم فروش، رکورد جدیدی در عملکرد ۵ ساله گذشته شرکت ثبت نماید.

نتایج عملکرد شرکت در سال ۱۳۹۵ توانست پاسخ مناسبی بر سیاست‌های اعلام شده مقام معظم رهبری و دولت محترم تدبیر و امید در تحقق اقتصاد مقاومتی باشد. امید است با عنایت الهی و با بهبود شرایط کاری در سال ۱۳۹۶ و افزایش تقاضای مشتریان شرکت، در گروه‌های عمده شامل صنایع لوازم خانگی، صنایع ساختمان، صنایع خودرو و صنایع برق عملکرد بهتری را پیش رو داشته باشد. شرکت در سال مورد اشاره ضمن تحقق سود قابل توجه توانست با کسب ۶۱۵ ریال سود هر سهم رکورد جدیدی در پاسخگویی مطلوب‌تر به سهامداران در تاریخ عملکرد شرکت ثبت نماید.

در ﺳﺎل ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎى زﯾﺮ ﻣﺤﻘﻖ ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ:

*دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ به ﻓﺮوش ﺑﺎ ارزش ﺑﺎﻟﻎ ﺑﺮ ۵.۵۱۴.۶۸۲ ﻣﯿﻠﯿﻮن رﯾﺎل

*ﺳﻮد ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﺷﺮﮐﺖ ۶۱۶.۲۸۵ﻣﯿﻠﯿﻮن رﯾﺎل

*ﺣﻔﻆ ﺟﺎﯾﮕﺎه اول ﺻﻨﻌﺖ در ﺑﺎزار ﻧﻮرد

*ﺗﻮﻟﯿﺪ ۳۳.۹۹۰ ﺗﻦ در سال ۱۳۹۵

*حل و فصل پرونده‌های مالیاتی مربوط به کلیه دوره‌های قبل از سال ۱۳۸۸و سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ به صورت کامل و اخذ مفاصا حساب مالیاتی برای دوره‌های مذکور، همچنین حل و فصل پرونده‌های بیمه‌ای شرکت تا پایان سال ۱۳۹۲ .

*مدیریت نقدینگی و انجام به موقع تعهدات طی سال ۹۵ و کاهش هزینه‌های مالی نسبت به سنوات قبل خصوصا نسبت به سال ۹۴.

*ارتقاء رتبه شرکت در بورس اوراق بهادار از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی.

*بهبود و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی.

*افزایش ظرفیت تولید و فروش مطلس در سال ۱۳۹۵ و انجام تعهدات معوق قرارداد تامین مطلس به بانک مرکزی که خوشبختانه نسبت به تعهدات قراردادی با انحراف ۲۰%+ انجام پذیرفته است.

*اجرای کامل پروژه تولید انگشتانه ( خرید و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات و بهره‌برداری بر اساس برنامه زمانبندی)

*تولید محصولات در صنایع پایین دستی از جمله ایجاد کارخانه تولید انگشتانه برنجی از ورق برای صنایع دفاع

*بررسی و تصویب طرح توسعه کارگاه مطلس برای توسعه ظرفیت تا دو برابر در سال ۱۳۹۶

*ثبت اختراع آلیاژ ECO BRASS و تولید آزمایشی آلیاژ ( آلیاژ ECO BRASS از نظر زیست محیطی با توجه به نداشتن سرب در مصرف شیرآلات آبی از نظر بهداشتی مورد تایید اداره استاندارد و اداره آب و فاضلاب می باشد)

* بهبود و ارتقاء تکنولوژی ( اجرای بیش از ۳۰ مورد برنامه‌های بهبود، بازسازی و نو سازی ماشین آلات و تجهیزات)

* بهبود فرایندهای تولید کارخانه لوله مسی

* تولید لوله‌های آلیاژی سیستم خنک‌کننده نیروگاهی و ایجاد بازار جدید با ارزش افزوده مناسب

* کسب رتبه زرین از مرکز رتبه بندی اتاق بازرگانی ایران (توضیحا رتبه قبلی شرکت سیمین بوده است)

* بهبود عملکرد کمیته‌های تصمیم‌سازی و عملیاتی جهت مشارکت هر چه بیشتر پرسنل در ارتقاء عملکرد شرکت

* دریافت گواهینامه‌های سیستم مدیریت کیفیت از شرکت TUV INTERCERT آلمان ( ISO ۹۰۰۱ ,ISO ۱۴۰۰۱ ,OHSAS۱۸۰۰۱ )

*چابک سازی و کوچک سازی سازمان از طریق توسعه برنامه‌های برون سپاری

*تدوین استراتژی سازمان

*بهبود و انجام اقدامات اصلاحی فرآیند صادرات به‌رغم مشکلات جدید ایجاد شده در زمینه تامین کاتد با نرخ بالاتر از نرخ‌های جهانی

*بازاریابی و تحقیق و تولید آلیاژهای مسی که ارزش افزوده بیشتری دارند (لوله‌های آلیاژی و برنجی)

*بازارسازی برای محصولات جدید از جمله قطعه‌سازی از باسبار

*مطالعات بازار و نیازسنجی و نیاز سازی محصولات در بازار

*ﮐﺎﻫﺶ زﻣﺎن ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری ﻣﻮاد اوﻟﯿﻪ از ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺮﯾﺪ

*خارج کردن محصولات مشابه تولیدی توسط شرکت از فهرست کالاهای صادراتی مشمول تخصیص ارز مبادله ای

* مطالعات و بررسی تکمیل زنجیره ارزش در صنایع بالا دستی و پایین دستی

* اعلام شرکت بعنوان صنعت سبز توسط سازمان محیط زیست کشور و دریافت لوح مربوطه با تایید سازمان مذکور و دو نهاد بین‌المللی

* بهبود سیستم‌های انگیزشی و ارتقاء سطح رفاه و معیشتی پرسنل

* افزایش آموزش مهارت‌های خاص برای کارکنان

* مشارکت شرکت در فعالیت‌های اجتماعی

چشم‌انداز

حفظ و توسعه جایگاه رقابتی و رهبری بازار محصولات نیمه تمام مس و آلیاژهای مسی با توسعه فناوری، ارتقاء بهره‌وری، نوآوری، مشتری‌گرایی، بهبود مستمر فرآیندها و تنوع بخشی محصولات، بر اساس خرد جمعی و مشارکت کارکنان در تصمیم‌سازی‌ها در یک فرایند سیستمی مبتنی بر بهینه کاوی در یک سازمان یاد گیرنده

اهداف کلان

۱-حفظ و ارتقای مستمرسوددهی شرکت

۲-توسعه و ارتقای توانمندی

417 درصد افزایش سود و تقسیم 330 ریال سود نقدی (فباهنر)

417 درصد افزایش سود و تقسیم 330 ریال سود نقدی (فباهنر)

417 درصد افزایش سود و تقسیم 330 ریال سود نقدی (فباهنر)

417 درصد افزایش سود و تقسیم 330 ریال سود نقدی (فباهنر)