سند همکاری‌های اجرایی گردشگری ایران و تونس امضا شد. در مراسمی که روز ۲۰ آذر در محل وزارت گردشگری تونس در پایتخت این کشور برگزار شد، سند همکاری‌های اجرایی گردشگری ایران و تونس به امضای مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و وزیر گردشگری و صنایع دستی تونس رسید. سلمی اللومی الرقیق، وزیر گردشگری و صنایع‌دستی تونس در این مراسم که با حضور روسای تشکل‌های بخش خصوصی گردشگری ایران و تونس و جمعی از خبرنگاران تونسی برگزار شد، اظهار کرد: «هر دو کشور از تنوع بالایی برخوردارند و این سند نقطه شروعی برای همکاری‌‌های گسترده‌تر میان دو کشور به‌شمار می‌رود.»

وی افزود: «در این سند بر همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی گردشگری، تبلیغات و بازاریابی گردشگری و سرمایه‌گذاری مشترک در این حوزه تاکید شده است. » سلمی اللومی الرقیق، نشست‌های بخش خصوصی دو کشور طی روزهای اخیر و مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های مشترک را برای افزایش همکاری‌های دو کشور موثر خواند. وزیر گردشگری و صنایع دستی تونس برقراری پروازهای مستقیم میان دو کشور را نیز بسیار مهم دانست و تاکید کرد که این موضوع درحال پیگیری است. سلطانی‌فر در این‌باره افزود: «امید است با برنامه‌ریزی و پیگیری، این خط مستقیم هوایی از نیمه دوم ۲۰۱۶ میان دو کشور برقرار شود.» رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران همچنین د ر این دیدار گفت: «با توجه به علاقه گردشگران اروپایی به مناطق کویری ایران، به سرعت در حال ساخت هتل‌هایی متناسب با اقلیم کویر هستیم و در ۶ ماه آینده نیز ۳ رالی اتومبیلرانی در کویر در ایران برگزار می‌کنیم.» رئیس جامعه دفاتر مسافرتی تونس نیز در این نشست اظهار کرد: «ما به‌عنوان بخش خصوصی گردشگری تونس از اقدامات وزارت گردشگری تونس برای گسترش روابط با ایران حمایت می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن تصمیمات اتخاذ شده انجام خواهیم داد.»

حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران هم در این مراسم آمادگی خود را برای فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری صاحبان سرمایه تونسی برای فعالیت در بخش گردشگری ایران اعلام کرد. وی پیشنهاد داد که نمایشگاه مشترک تجهیزات هتلداری ایران و تونس در دو کشور برگزار شود. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در این سفر همچنین بامحمد الباجی قائد السبسی، رئیس‌جمهوری تونس دیدار، گفت‌وگو و پیام شفاهی دکتر روحانی به رئیس‌جمهوری تونس را تقدیم وی کرد.