گروه گردشگری: هتل متخلفی که در جوار محور زندیه شیراز در حال ساخت بود، پلمب شد تا خطر ثبت نشدن این محور در فهرست جهانی یونسکو رفع شود. براساس گزارش «خبرگزاری مهر» با پیگیری فعالان میراث فرهنگی شیراز و مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری این هتل که با ساخت ۴ طبقه اضافه ثبت جهانی محور زندیه را به خطر انداخته بود و اکنون نیز باعث به تاخیر افتادن این روند شده است، پلمب شد.

سرمایه‌گذاری این هتل توسط یکی از هتلداران سرشناس شیراز انجام شده و ساخت این ساختمان ۱۸ طبقه و بلند مورد انتقاد مسوولان سازمان میراث فرهنگی و دوستداران در استان فارس قرار داشت؛ زیرا وجود ۴ طبقه اضافه در این هتل علاوه بر آنکه حریم منظری ارگ کریمخانی را تحت‌الشعاع قرار می‌داد و آن را از بین می‌برد، موجب شده بود که پرونده ثبت جهانی محور تاریخی زندیه شیراز نیز با خطر مواجه شود. با این همه به گفته منابع آگاه سرمایه‌گذار این هتل در ماه‌های اخیر بدون توجه به این انتقادها به کار ساخت و ساز این هتل ادامه داده و روند آن را متوقف نمی‌کرد. این درحالی است که در مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی آمده بود که «‌به‌منظور جلوگیری از هرگونه تبعات بعدی، مصوبه هفتم دی ۸۴ کمیسیون ماده ۵ شهر شیراز ملاک عمل است.

بنابراین ضروری است ضمن تعدیل ارتفاع هتل آسمان به میزان ۱۴ طبقه، نسبت به لغو مجوزهای صادره مازاد اقدام شود و از ادامه فعالیت احداث و تکمیل طبقات فوقانی پروژه ممانعت به عمل آید. درنهایت ظرف دو ماه اخذ تاییدیه سازمان میراث فرهنگی جهت انطباق با رعایت حریم منظری ثبت جهانی الزامی است.» در ۵ ماه اخیر نه‌تنها این مصوبه اجرا نشده بود بلکه مالک هتل حتی حاضر به تعدیل طبقات نبود. علاوه بر این وی در نشستی به رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت که «آیا اجازه دارم از عملکرد سازمان میراث فرهنگی انتقاد کنم؟» مسعود سلطانی‌فر هم به او گفت که «شما چند باری از من درخواست نابجایی داشتید و من نمی‌توانستم با آن موافقت کنم.» مالک هتل نیز گفت: «در حضور همه اعلام می‌کنم که می‌خواستم در ۴۶ هزارمتربع، ۲۲ طبقه هتل بسازم، در صورتی که ۲۰ سانتی‌متر آن، خلافی دارد ولی به من گفته‌اند باید چهار طبقه را حذف کنی؛ این هتل را با کیک تولد اشتباه گرفته‌اند!»