بیست‌ویکمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی ملل متحد (UNWTO)، با حضور مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که از ۲۱ شهریورماه در شهر «مدلین» کشور «کلمبیا» آغاز شده، امروز به‌کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش میراث آریا، در این نشست که علی باقر نعمتی زرگران، مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری به عنوان نماینده اعزامی از سوی سازمان حضور یافته، اهم وظایف مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی از جمله انتخاب رئیس و نایب رئیس مجمع، نظارت بر سیاست مالی، تجدید نظر و تصویب بودجه، تفویض اختیار برای تصویب انعقاد موافقت‌نامه با دولت‌ها و سازمان‌های بین‌الدولی، تهیه و توصیه موافقت‌نامه‌های بین‌المللی، اخذ تصمیم طبق اساسنامه نسبت به درخواست‌های عضویت و نیز تصویب تصمیمات گرفته شده در صد و دومین نشست شورای اجرایی، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین، در حاشیه این نشست، صد و یکمین و صد و دومین نشست شورای اجرایی UNWTO نیز برگزار می‌شود. در دو رویداد مذکور، انتصاب اعضای کمیته‌های تخصصی با عناوین «برنامه و بودجه»، «گردشگری و پایداری»، «گردشگری و رقابت‌پذیری»، «آمار و حساب‌های اقماری در گردشگری»، «بررسی درخواست‌های اعضای وابسته»، موضوعات اجرایی و موارد قانونی و نیز انتخاب بازرسان برای دوره ۲۰۱۷- ۲۰۱۶ محقق می‌شود. با توجه به اینکه در جلسات مذکور درخواست میزبانی جلسات شورای اجرایی طی دو سال مذکور نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بنابراین درخواست میزبانی کشور اسپانیا برای نشست ۱۰۳ شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی در مالاگا اسپانیا، درخواست کشور مصر برای میزبانی نشست‌های ۱۰۳، ۱۰۴ و ۱۰۵ شورای اجرایی و نیز تقاضای کشورهای جامائیکا و باهاما برای میزبانی مشترک نشست ۱۰۳ و ۱۰۴ شورای اجرایی در خلیج مونتگو مطرح و در خصوص این موارد تصمیم نهایی گرفته خواهد شد. علاوه‌بر اینها، نشست کمیسیون منطقه‌ای جنوب آسیا و تشکیل کمیته گردشگری و پایداری، دو برنامه دیگر در حاشیه مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی به شمار می‌آیند که با هدف بررسی وضعیت کشورهای عضو، معرفی کاندیدا برای ۲۱ مجمع عمومی و نیز انتخاب رئیس و نایب رئیس کمیسیون منطقه جنوب آسیا برای دوره ۲۰۱۷- ۲۰۱۵ برگزار خواهند شد.