معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه تقسیم‌بندی‌های استان‌ها با توجه به تشابه‌های فرهنگی و تاریخی صورت گرفته است، اجرای اردوهای دو تا پنج روزه در استان‌های همگروه را راهی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ناشناخته به گردشگران داخلی عنوان کرد. به گزارش «ایسنا» مرتضی رحمانی موحد عصر پنج‌شنبه در دومین نشست هم‌اندیشی منطقه توسعه گردشگری مقصد و مسیرهای تازه گردشگری که در قزوین برگزار شد، گفت: شناخت جاذبه‌های گردشگری شش استان منطقه یک کشور را که تاکنون ناشناخته باقی‌ مانده‌اند، با اردوهای تلفیقی که می‌تواند آثار طبیعی و تاریخی را معرفی کند، در اولویت داریم. وی اضافه کرد: این شش استان با برنامه‌ریزی و هدایت درست می‌توانند به یک ظرفیت مشترک گردشگری تاریخی، مذهبی و طبیعی برسند.

وی با بیان اینکه این طرح در مرحله اول خود در پنج استان قبلی مانند فارس، یزد، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و اصفهان موفق بوده است، تصریح کرد: با توسعه زیر‌ساخت‌های گردشگری مانند تجهیز و ساخت مراکز اقامتی و تبلیغات درست می‌توان به این طرح امیدوار بود. او با تاکید بر ابلاغ سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در قالب برنامه ششم و ایجاد یک بند مستقل با هدف‌گذاری جمعی برای توسعه گردشگری خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم مدت اقامت گردشگران را برای توسعه اقتصادی در استان‌های مقصد افزایش دهیم.

رحمانی موحد در ادامه‌ این همایش ضمن درخواست از مدیران و فعالان صنعت گردشگری برای سرمایه‌گذاری درست و هدف‌دار برای ایجاد تحول در این زمینه گفت: با جذب سرمایه‌گذارهای بومی و غیربومی در مسیر گردشگری می‌توانیم شاهد ایجاد اشتغال و افزایش توانایی بازدهی اقتصادی کشور باشیم. معاون گردشگری کشور اضافه کرد: با استفاده از منابع بومی و غیربومی و حتی فرهنگ غذا می‌توانیم توسعه‌ اقتصادی در استان‌ها را شاهد باشیم.

رحمانی موحد همچنین گفت: با تزریق امکانات گردشگری شهری در روستاها می‌توان موجب جلوگیری از خروج روستاییان به شهر شد و حتی شاهد مهاجرت معکوس نیز خواهیم بود و با مشارکت جمعی استان‌های همگروه می‌توان برنامه هدفمندی را تدوین کرد تا توسعه‌ گردشگری کشور پنج برابر آمار کنونی باشد.او در نهایت تاکید کرد: برای رسیدن به چشم‌انداز توسعه‌ گردشگردی کشور باید بسته‌های گردشگری تلفیقی استان‌ها افزایش یابد و ظرفیت‌های بیشتری برای گردشگران عرضه شود.