اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در سفر به استان گلستان و در جریان آغاز عملیات اجرایی موزه میراث روستایی گلستان درپارک جنگلی قرق در گرگان گفت: با انتقال بناهای روستایی به موزه میراث روستایی گلستان می‌توان فرهنگ اصیل روستایی را حفظ کرد؛ به همین دلیل دولت هرچه در روستاها هزینه کند به اقتصاد کشور و توسعه چرخه تولید کمک کرده است.

به گزارش میراث آریا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اهمیت ایجاد این موزه در استان گفت: نشانه‌های مختلف اعم از ساختمان‌ها و بناها در جای جای کشور باید حفظ، حراست و مرمت شوند.

او درباره لزوم پیگیری دیوار بزرگ گرگان گفت: فکر می‌کنم وظیفه میراث فرهنگی این است که این مجموعه را به نحوی آشکار کند، کار مهم باستان‌شناسی آن را انجام دهد و آن را مورد مرمت و بازسازی قرار دهد تا در دید عموم قرار گیرد. وقتی مردم دنیا ببینند که چنین اثر عظیمی از دل خاک بیرون آمده حتما در این منطقه حضور پیدا می‌کنند و این اثر ارزشمند، خود می‌تواند جاذبه گردشگری باشد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اهمیت موزه میراث روستایی گفت: نمادهای تاریخی و موزه‌های خوبی در کشور وجود دارد و این اقدام برای ایجاد موزه میراث روستایی نیز اقدام نو و تازه‌ای است که با همت استاد طالقانی و ریاست سازمان میراث فرهنگی شکل گرفته است.