معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد چابهار از برگزاری جشنواره مونسون در فصل خنکی آب و هوای این منطقه که بر اثر وزش بادهای مونسون است، خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، سعید رضا‌زهی با بیان اینکه مونسون فرصتی برای برگزاری جشنواره‌های مختلف و جذب گردشگران است، افزود: جشنواره گردشگری مونسون در فصل تابستان برگزار می‌شود؛ مونسون پدیده فصلی است که در تابستان بادهای خنکی از سمت هند شروع به وزیدن کرده و تا پایان شهریور و اوایل مهرماه ادامه دارد.

او تصریح کرد: در این دوره زمانی یعنی از اوایل خرداد تا اواخر شهریورماه، چابهار نسبت به دیگر شهرهای گرم کشور، خنک‌تر بوده و دمای هوا از ۲۲ درجه سانتیگراد بالاتر نمی‌رود، بنابراین چابهار در این زمان با برگزاری جشنواره‌های مختلف، می‌تواند پذیرای گردشگران زیادی باشد.

عضو هیات‌مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: همزمان با پدیده مونسون و مساعدشدن شرایط آب و هوایی، برنامه‌های فرهنگی، تفریحی، مسابقات ورزشی و جشنواره‌های غذای حلال، پوشاک، موسیقی سنتی، فرهنگ، آداب و رسوم اقوام ایران در چابهار اجرا می‌شود. به گفته او، این جشنواره از سوی منطقه آزاد چابهار و با کمک سازمان‌های ملی دیگر برگزار می‌شود و می‌تواند اقدام مهمی برای ورود گردشگران به این منطقه در فصل تابستان باشد.