معاون صنایع دستی کشور از آغاز فصل تازه و شکوفایی صنایع دستی با ابلاغیه رهبر معظم انقلاب خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی کشور با اشاره به ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه توسط رهبر معظم انقلاب که در بند ۵۱ آن به وضوح عبارت «حمایت از صنایع دستی» درج شده است، اظهار کرد: ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه موجب خرسندی و خوشحالی هنرمندان صنایع دستی کشور شده و آنها را بسیار امیدوار کرده است.

وی با بیان اینکه حوزه صنایع دستی از رهبر معظم انقلاب به‌دلیل توجه ویژه‌ای که در این ابلاغیه به صنایع دستی داشتند تشکر می‌کند، تصریح کرد:‌ این ابلاغیه موجب شکوفایی صنایع دستی می‌شود؛ پیش‌بینی می‌کنیم که اگر ابلاغیه به شکل مناسبی تبدیل به برنامه شود صنایع دستی از انزوا خارج می‌شود.نامورمطلق ادامه داد: این ابلاغیه می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌های تاریخی برای

صنایع دستی باشد تا فصل تازه‌ای را در صنایع دستی آغاز کنیم؛ لذا خود این ابلاغیه موجب دلگرمی زیاد هنرمندان شده است و بعد از سال‌های زیادی احساس می‌کنیم صنایع دستی دیده می‌شود، چرا که تا به حال هیچ‌گاه در یک سند بالادستی به صنایع دستی تا این حد توجه نشده بود و هنرمندان، قدر این توجه را می‌دانند و سعی می‌کنند رهبر معظم انقلاب و مسوولان را ناامید نکنند.

معاون صنایع دستی کشور با بیان اینکه امیدواریم از واژه «حمایت» از صنایع دستی که در این ابلاغیه آمده است بدخوانی یا تفسیر غلط صورت نگیرد خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر با همکاران در صنایع دستی راجع به بار حقوقی کلمه «حمایت» کار و برنامه‌ای را آماده می‌کنیم که به دولت بدهیم تا اعلام کنیم که در حوزه صنایع دستی واژه «حمایت» می‌تواند اینچنین تعریف شود و در برنامه بیاید. وی افزود: در حال حاضر حوزه معاونت صنایع دستی با بخش خصوصی و هنرمندان کارگروهی تشکیل داده است تا تفسیر صحیحی از واژه «حمایت» انجام دهد و تفسیر عملی و برنامه‌ عملیاتی که چگونه می‌تواند این حمایت در عمل جلوه کند را تعیین کند. نامور مطلق گفت: اگر به همین میزانی که در ابلاغیه آمده است در برنامه ششم هم مسوولان دولت به صنایع دستی توجه کنند در آینده نه چندان دور شاهد احیا، بازآفرینی، شکوفایی و بالندگی صنایع دستی خواهیم بود.