از طرف دبیرکل کنوانسیون عمومی یونسکو خانه تاریخی بروجردی کاشان موفق به کسب رتبه بین‌المللی به عنوان «انتخاب برتر» سال ۲۰۱۵ شد. به گزارش خبرگزاری مهر، سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان با اعلام این خبر افزود: در بازدیدی که چند ماه قبل دبیرکل کنوانسیون عمومی یونسکو به همراه معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از بناهای تاریخی کاشان داشتند، در نامه‌ای مکتوب خانه تاریخی بروجردی کاشان را کاندیدای دریافت مدال به عنوان زیباترین خانه تاریخی کشورهای آسیایی انتخاب کرد.

مهران سرمدیان، تصریح کرد: در بخشی از این پیام آمده که پس از دریافت بازخوردهای مثبت بازدیدکنندگان و گردشگران آسیایی که منجر به دریافت صلاحیت موفقیت‌آمیز شما در سیستم طبقه‌بندی انتخاب برتر بنابر محبوبیت جاذبه توریستی شد، خانه تاریخی بروجردی کاشان به‌عنوان انتخاب برتر در سال ۲۰۱۵ انتخاب شده است و اطلاعات آن از طریق رسانه‌های ما به شکل فیلم، کتاب و راهنمای گردشگری ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این نامه به سیستم طبقه‌بندی انتخاب برتر اشاره شده که شامل چهار مقوله ارزیابی مستقل جاذبه‌های توریستی، هتل‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌ها است و برای هر مقوله یک مدال طراحی شده است که یک‌بار در سال اهدا می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت این انتخاب از طرف کنوانسیون عمومی یونسکو و لزوم توجه هرچه بیشتر به این بنای ارزشمند تاریخی اذعان کرد: هر سال تمام افراد یا بناهایی که به آنها این مدال تعلق می‌گیرد مجددا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و به دیگر کاندیداهای صلاحیت یافته در سال جدید ملحق می‌شوند و در این نامه خانه تاریخی بروجردی مفتخر به دریافت مدال انتخاب برتر شده است.

سرمدیان ادامه داد: در سال ۲۰۱۴ این کنوانسیون به ۸۰۸۵نفر مدال هایی با عنوان رستوران‌دار برتر، ۵۴۳۰ مدال به عنوان هتل برتر، ۳۷۶۳ مدال به عنوان مغازه برتر در بین ۱۵۸۰شهر از ۸۳ کشور اهدا شده است که خانه تاریخی بروجردی براساس ارزشیابی نظرات و مصاحبه‌هایی که در وب‌سایت www.lianorg.com صورت گرفته، مدال انتخاب برتر محبوبیت جاذبه توریستی در سال ۲۰۱۵ را با افتخار دریافت کرد.