حمیدرضا محمدی اردیبهشت و زیبایی آن انتخاب مقصد سفر را سخت می‌کند. اینکه حالا به کجا برویم برای اینکه اردیبهشت را در اوج زیبایی آن تجربه کنیم سوالی است که به‌دلیل انواع امکان‌های پیش رو، به سختی می‌توان پاسخی دقیق به آن داد. اما می‌توانید برای بهره‌برداری کامل از روزهای بهاری و تا زمانی که جنوب ایران به گرمای خرماپزان خود نرسیده به هرمزگان بروید. راه‌های دسترسی استان هرمزگان، چیزی حدود ۳۵ مسیر گردشگری شناخته شده است. برای رسیدن به این شهر از تهران، می‌توانید با خودرو شخصی‌تان و پس از عبور از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، یزد و کرمان، پس از طی ۱۲۸۶ کیلومتر به آنجا برسید. اگر قصد سفر ریلی دارید، روزانه یک قطار در ساعت ۱۴:۲۰ به طرف بندرعباس حرکت می‌کند. اگر هم محدودیت زمانی دارید، می‌توانید از هواپیما استفاده کنید.

بعد از رسیدن به بندرعباس، ۳۴ کیلومتر را به طرف شمال برانید تا به منطقه حفاظت شده «گِنو» برسید. در اینجا جز مناظر بکر و طبیعت زیبا، می‌توانید سری هم به چشمه آبگرم گنو بزنید. این منطقه حفاظت شده، دارای قله‌ای به همین نام است که به‌عنوان تنها نقطه مرتفع دشت‌های ساحلی خلیج‌فارس شناخته می‌شود و در حوالی آن، آبشار زیبایی هم جای گرفته است. مسیر دیگر، راهی است که از مرکز استان، از جهت شرق، به سوی «میناب» می‌رود و می‌توانید بعد از طی ۱۱۱ کیلومتر به آنجا برسید. به سراغ قلعه عظیم «هزاره» بروید که البته مردم محلی آن را با نان «بی‌بی مینو» می‌شناسند. رودخانه میناب هم که یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های منطقه است، در ۳ کیلومتری شرق این شهر قرار دارد.

اگر تا به حال همیشه با یک هواپیما، خیلی راحت و سریع به کیش سفر کردید، حالا می‌خواهیم به شما پیشنهاد یک سفر دومنظوره زمینی- دریایی را بدهیم که آغازش بندرعباس است و پایانش هم جزیره کیش. پس باید ۱۷۶ کیلومتر به طرف جنوب غرب و در راستای نوار ساحلی رانندگی کنید تا به بندر لنگه برسید و از آنجا با شناورها خود را به کیش برسانید.

اما مسیر گردشگری مهم دیگر، مسیری است که از بندرعباس تا جزیره قشم در ۲۸ کیلومتری بندرعباس می‌رود. در قشم، می‌توانید به دیدن جنگل‌های حرا بروید. از میان دیگر جاذبه‌های طبیعی قشم، غار خوربَس (خَربِس) و دره ستارگانِ آنجا را از دست ندهید که در ساحل معروف به شیب دراز قرار دارند.

آنجا البته اگر خوش شانس باشید، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی هم انتظارتان را می‌کشند. حالا که تا قشم آمده‌اید، بد نیست به جزیره هنگام بروید که با آنجا ۴۵ کیلومتر بیشتر فاصله ندارد و به تماشای جست و خیز دلفین‌ها بنشینید. در پایان جزیره‌گردی‌های خود می‌توانید سری هم به جزیره هرمز در ۱۴ کیلومتری جنوب شرق بندرعباس بزنید و به این ترتیب در سفری چند روزه از زیبایی‌های جنوب ایران لذت ببرید.