پرونده میراث جهانی محور ساسانی فارس تا آخر امسال تهیه و تکمیل می‌شود. به گزارش میراث آریا، محمد حسن طالبیان در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهرستان فیروزآباد گفت: در حال حاضر گروه‌های تخصصی ویژه‌ای در حوزه‌های مدیریت، مستند نگاری، آسیب‌شناسی، حفاظت و مرمت و همچنین پژوهش تشکیل شده است که فعالیت این گروه زیر بنای تهیه پرونده میراث جهانی محور ساسانی ( شهرستان فیروز آباد ) است .

معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه با بیان اینکه هم اینک ۲۰۰میلیون تومان اعتبار برای فعالیت‌های پژوهشی این گروه‌های تخصصی اختصاص یافته است، افزود: در تلاشیم در مرحله اول به یک ساماندهی محیطی در مجموعه آثار تاریخی فیروز آباد برسیم که یکی از اهداف این اقدام معرفی شایسته آثار به بازدیدکنندگان است .

طالبیان با اشاره به اینکه با نگاه دقیق کارشناسی دوباره محور ساسانی فارس به خصوص آثار شاخص شهرستان فیروز آباد مورد بررسی قرار گرفته افزود: کریدور ساسانی جنوب فارس در واقع شامل آثار موجود در شهرستان فیروزآّباد شامل قلعه دختر، آتشکده شهر گور، پل، چهارطاقی و مناطقی چون فراشبند و بیشاپور است که هدف، مدیریت و حفاظت یکپارچه از این آثار است.