تسنیم: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از افزایش تعداد شهرهای ایران به چهار شهر برای صدور توریست‌کارت گردشگران خارجی خبر داد. مرتضی رحمانی موحد گفت: یکی از وعده‌های ما در سال ۹۳ که خوشبختانه تحقق یافت، صدور توریست‌کارت بود که در شعبه بانک ملی فرودگاه امام خمینی(ره) راه‌اندازی شد.

وی در پاسخ به این سوال که این چهار شهر چه شهرهایی هستند، یادآور شد: هنوز این چهار شهر قطعی نشدند، یکی از آنها قطعا مشهد خواهد بود؛ این کار البته توسعه پیدا خواهد کرد و شعب بانک ملی شهرهای دیگر هم تجهیز می‌شوند ولی با ۴ شهر شروع می‌کنیم؛ همچنین به همه دفاتر هم اعلام می‌کنیم که این امکان را داریم. وی تصریح کرد: این کارت‌ها با نام است و در اختیار توریست قرار داده می‌شود که در طول اقامتش در ایران می‌تواند با این کارت مایحتاج خود، از جمله پرداخت، پذیرایی، صنایع دستی و خدمات دیگر را تهیه کند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه موضوع خدمات بانکی در توسعه صنعت گردشگری و ایجاد تسهیلات برای گردشگران خارجی از جمله توریست‌کارت امر بسیار مهمی است، ادامه داد: البته در نظر داریم شعباتی که نزدیک به مراکز گردشگری شهرها هستند، فعال شوند و اگر کسی در فرودگاه هم نتوانست کارت تهیه کند بتواند در این ۴ شهر کارت را تهیه کند. این کارت کمک می‌کند بخش گردشگری خارجی ما از خدمات خوبی برخوردار شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه به مرور خدمات این کارت بهتر می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که در آینده برای گروه‌های دسته‌جمعی توریست خارجی که سامانه‌ای ثبت‌نام می‌کنند، توریست‌کارت‌ها صادر و در اختیار آنها قرار گیرد؛ بانک ملی همکاری خوبی در این زمینه دارد و این هفته جلسات اطلاع‌رسانی را با سازمان‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه داریم.