دنیای اقتصاد، اصفهان: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام کرد: تعداد گردشگران داخلی اصفهان از ابتدای سال جدید در مقایسه با سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، سیداحمد عاملی با مقایسه تعداد گردشگران نوروزی در سال گذشته با سال جاری اظهار کرد: سال گذشته بیش از سه میلیون نفر گردشگر به اصفهان وارد شده‌اند، در حالی که امسال تعداد گردشگران به نزدیک ۲ میلیون رسیده است. به نظر می‌رسد با معرفی مقاصد جدید سفر، نوروز امسال بخشی از گردشگران داخلی به جای انتخاب مقاصد سنتی مانند اصفهان به دیگر شهرهای سرزمین پهناورمان سفر کرده‌اند. این عضو شورای شهر نیز یکی از دلایل کاهش گردشگران اصفهان را توسعه اکثر شهرهای کشور از جمله همدان، زنجان، کرمان، بوشهر و خرمشهر و ... دانست که توانسته‌اند گردشگران بیشتری جذب کنند و ورود گردشگران به این‌دسته از شهرها دلیلی دیگر بر کاهش حجم مسافران سال جدید و گردشگران به اصفهان است.

وی معتقد است اصفهان با وجود ظرفیت های بالای گردشگری نتوانست امسال در جذب گردشگر موفق عمل کند و این مساله دلایل متعددی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان یکی دیگر از دلایل کاهش گردشگران این شهر را ایام فاطمیه عنوان و خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اصفهان شاید مهمترین شهر برای گردشگران بود، اما اکنون دیگر اینگونه نیست. عاملی با اظهار اینکه وضعیت گردشگری در شهر اصفهان طی سال‌ها قبل و بعد از انقلاب رو به کاهش رفته، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی تعداد هتل‌ها در اصفهان و استانبول ترکیه برابری می‌کرد و هر یک از شهرها دارای ۸۰ هتل بودند و امروز در اصفهان تعداد هتل‌ها به ۴۰ رسیده است و در استانبول این تعداد به ۶ هزار مورد رسیده است. عاملی با اشاره به اینکه این وضعیت نشان‌دهنده گریز سرمایه‌گذاران در صنعت هتل‌سازی از اصفهان است، بیان کرد: رسیدن صنعت هتل‌سازی در اصفهان به این وضعیت و به تبع آن روند کند گردشگری در استان بحث مفصل و چرایی محکمی دارد. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در کشور ترکیه حتی برای یک راننده تاکسی شهری این فرهنگ جاافتاده که با رفتاری خوب و ایجاد یک خاطره خوش و سفری کم هزینه برای یک توریست، درآمدزایی را در شهر خود افزایش دهد و این در حالی است که در اصفهان متاسفانه شاهدیم برخی از فروشندگان هر کالایی را سه برابر نرخ واقعی به گردشگر می‌فروشند.