معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار نفیس صنایع‌دستی ایران در اکسپو میلان صورت می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مسعود سلطانی‌فر رئیس این سازمان در حاشیه بازدید محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از نمایشگاه صنایع‌دستی و پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان گفت: اکسپوها هر ۵ سال یکبار برگزار می‌شود و خوشبختانه در نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵ در میلان، فرصت خوبی برای نمایش توانمندی‌ها و جاذبه‌های کشورمان فراهم شده است. معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: در اکسپوی میلان بخش قابل توجهی از فضای هزار و ۹۰۰ متر مربعی غرفه جمهوری اسلامی ایران به عرضه صنایع‌دستی و معرفی آثار شاخص هنرمندان کشورمان اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: در این نمایشگاه با استفاده از امکانات سمعی و بصری، جاذبه‌های گردشگری ایران اعم از ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، زیارتی و بخش سلامت به بازدیدکنندگان اکسپو که قریب به ۲ تا ۳ میلیون نفر از سراسر دنیا هستند، معرفی و عرضه می‌شود.

نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این بازدید گفت: برنامه‎ریزی برای حضور در این نمایشگاه از یکسال پیش آغاز شده و غرفه ایران تاکنون به عنوان یکی از غرفه‌های ویژه شناخته شده است.

نعمت‌زاده با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف برای حضور شایسته ایران در این نمایشگاه، یادآور شد: صنایع‌دستی شاخص و نفیسی برای نمایش و عرضه در این نمایشگاه انتخاب شده است و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این حوزه فعالیت جدی و پررنگی داشته است.

نمایشگاه اکسپو میلان ۱۱ اردیبهشت سال ۹۴ در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود. مفهوم غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه، سفره است. غرفه ایران به شکل سفره طراحی شده و سه موضوع اصلی غرفه، سنت، دوام و تنوع پذیری است. غرفه ایران در ۱۹۵۰ متر مربع و دو طبقه است. طبقه بالا به فضای نمایشگاهی اختصاص داده شده و به هفت منطقه جوی ایران تقسیم شده و در طبقه پایین، محصولات صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری و غذاهای ایرانی و سایر خدمات لازم برای بازدیدکننده‌ها عرضه می‌شود.