رئیس پلیس راهور ناجا از افزایش سه درصدی سفرها در ایام نوروز و کاهش شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در این مدت خبر داد و همچنین گفت: ۷۵ درصد مسافران نوروزی تا روز چهاردهم فروردین از سفر خود بازگشته‌اند. به گزارش «ایسنا»، سردار اسکندر مومنی با بیان اینکه از روز چهارشنبه ۱۲ فروردین تمامی نیروهای پلیس راهور برای تسهیل بازگشت مسافران نوروزی در آماده‌باش کامل بودند، گفت: آمارهای نهایی تلفات و تصادفات مشخص می‌شود اما با وجود افزایش سه درصدی سفرها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته تصادفات و تلفات کاهش قابل‌توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه طرح نوروزی تا پایان روز ۱۵ فروردین ادامه دارد، تاکید کرد: خوشبختانه مردم زمان بازگشت سفرهای خود را توزیع کردند و مدیریت بازگشت بین روزهای ۱۲ تا ۱۴فروردین اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راهور ناجا به استان‌های پرتصادف در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و کرمان پرتصادف‌ترین استان‌ها در طرح نوروزی بودند. مومنی به مهمترین علت بروز تصادفات نوروزی اشاره کرد و افزود: واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز مهم‌ترین علت بروز حوادث نوروزی بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیشترین تصادفات در هفته اول نوروز رخ داد و در هفته دوم شاهد کاهش تصادفات بودیم، ادامه داد: مثلث پلیس، رسانه و مردم در نوروز امسال شکل گرفت و موجب کاهش تصادفات شد.