از سیستم کنترل اتوماتیک قطار  در آستانه نوروز بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری میراث فرهنگی: مدیرعامل راه‌آهن از رشد ۵ درصدی ظرفیت قطارها در ایام نوروز و بهره‌برداری از سیستم کنترل اتوماتیک قطار (ATC) همزمان با آغاز سفرهای نوروزی در محور تهران- مشهد خبر داد. «محسن پورسید آقایی» با اشاره به افزایش ظرفیت قطارها در ایام نوروز گفت: در این ایام یک میلیون و ۹۶۰ هزار صندلی ظرفیت برای جابه‌جایی مسافران در حوزه ریلی ایجاد شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به افزوده‌شدن ۴ قطار در محور مشهد تصریح کرد: با توجه به میزان تقاضای بالا در این محور، این تعداد قطار در محورهای تهران- مشهد، تبریز- مشهد، زنجان- مشهد و قم - مشهد افزوده شده است.

پورسید آقایی از انجام ۲ اقدام مهم در حوزه ریلی خبر داد و گفت: به‌منظور افزایش ایمنی و کنترل آن؛ موضوع آموزش و نظارت بر پرسنل راه‌آهن متشکل از لکوموتیورانان و سیستم سیر و حرکت عملیاتی شده که ما حصل آن کاهش ۲۳ درصدی مجموع سوانح ریلی در کشور نسبت به سال ۹۲ بوده است.

وی افزود: با راه‌اندازی این سیستم ظرفیت قطارهای تهران- مشهد دوبرابر می‌شود و با تامین ناوگان این محور از سوی بخش خصوصی با محدودیتی در سال آینده روبه‌رو نخواهیم بود.