گروه گردشگری: تورگردانان روسیه با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران، سازمان منطقه آزاد کیش و به میزبانی گروه مارکوپولو برای آشنایی با جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایران هفته گذشته به ایران سفر کردند. به گزارش «دنیای اقتصاد» به گفته حسن تقی‌زاده انصاری، مدیرعامل هلدینگ گردشگری مارکوپولو، این گروه به بازدید از جاذبه‌های گردشگری در شهرهای اصفهان، شیراز، کیش، کاشان و تهران پرداختند و سپس دیداری با مقامات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور و منطقه آزاد کیش داشته و از نزدیک با روش‌های نوین و خدمات متمایز تورهای ایرانی آشنا شدند.

این گروه در نشست‌های تخصصی پیرامون روش‌های همکاری برای جذب گردشگران از کشور روسیه حضور یافتند و به بحث و تبادل نظر در رابطه با نحوه این همکاری

پرداختند.

الکساندر کرنوسو، مدیر شرکت گردشگری و قائم مقام انجمن تورگردانان روسیه بعد از بازدید از ایران گفت: هر شهری از ایران هم به لحاظ تاریخی و هم طبیعی جذابیت‌های متفاوتی دارد و گردشگران روسی تمایل زیادی برای سفر به ایران دارند.

خانم اسوات لانا، از مدیران شرکت‌های مسافرتی روس نیز اظهار کرد: در بازدید از ایران، شواهدی برای اثبات تاریخ کهن ایران مشاهده کردم که بسیار جالب بود. درباره دیگر جاذبه‌ها نیز، به‌نظر من کیش جزیره زیبایی است که می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگران مسلمان روسیه برای تفریح باشد.

وی در ادامه افزود: من آداب و رسوم متنوع و جذابی در ایران دیدم که آنها را به هموطنان خود معرفی می‌کنم و تمایل دارم این رسوم را در کتابی که در حال تالیف دارم نیز درج کنم.

خانم لنا یکی دیگر از مدیران بازدیدکننده از ایران نیز در پایان سفر خود خاطرنشان کرد: ایران مقصدی بکر برای گردشگران است و به‌نظر من دیدن مردم میهمان‌نواز و خونگرم ایرانی برای گردشگران روسیه جذاب خواهد بود چراکه خود من نیز در مدتی که در ایران بودم احساس آرامش می‌کردم.

به گزارش «دنیای اقتصاد» این گروه از فعالان حوزه گردشگری روسیه بعد از یک هفته اقامت، ایران را به قصد روسیه ترک کردند.