می‌توانیم به مرکز گردشگری حلال  در دنیا تبدیل شویم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که در چارچوب سفر هیات دولت به قم سفر کرده بود در حاشیه بازدید از کارگاه ساخت ضریح عسکریین در استان قم از اعطای تسهیلات ویژه صندوق توسعه ملی به پروژه‌های گردشگری و ساخت هتل این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری میراث آریا، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با اشاره به اهمیت گردشگری مذهبی در کشورمان گفت: استان قم یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری مذهبی در کشور است و با وجود یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان و با توجه به وجود اماکن مذهبی و زیارتی در کشور، می‌توانیم با ایجاد زمینه و بستر مناسب به مرکز گردشگری حلال در دنیا تبدیل شویم و سالانه میزبان ۱۰ تا ۱۵ میلیون گردشگر مسلمان باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید کرد: استان قم از نظر جذب گردشگر مذهبی و زیارتی یکی از مهم‌ترین مناطق کشورمان است و با توجه به این موضوع، سال ۹۴ و ۹۵ تسهیلات ویژه صندوق توسعه ملی برای ساخت هتل و مراکز گردشگری به این استان اختصاص داده می‌شود.

سلطانی‌فر همچنین از چند پروژه‌ دیگر گردشگری این استان ازجمله پروژه مجتمع گردشگری زیتون و هتل ۵ ستاره در حال ساخت زمرد نیز بازدید کرد.