ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی  به «تالاب‌های گلستان»

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در اطراف تالاب‌های بین‌المللی این استان خبر داد. به گزارش «باشگاه خبرنگاران» قربان عباسی گفت: تالاب‌های بین‌المللی آجی‌گل، آلاگل و آلما گل از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعت‌گردی استان گلستان است. وی با اشاره به اینکه تالاب بین‌المللی آلماگل بسیار وسیع است، گفت: این تالاب از منحصر به‌فردترین تالاب‌های خاورمیانه محسوب می‌شود. وی تصریح کرد: همچنین در این تالاب سه گونه ماهی شامل کلمه، سیاه ماهی و یرنوس که جزو گونه‌های بومی محسوب می‌شود، زیست می‌کند و پوشش گیاهی منحصربه‌فردی در کشور دارد. مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طبیعت‌گردی و اکوتوریستی تالاب آلماگل را نزدیکی این تالاب به مرز ترکمنستان و واقع شدن آن در منطقه ویژه اقتصادی اینچه برون دانست و گفت: همین ویژگی تالاب‌ها باعث شده است سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به‌منظور ایجاد امکانات گردشگری در این تالاب وارد شوند. وی افزود: یک گروه سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در اطراف تالاب‌های این منطقه وارد استان گلستان شده است. عباسی با اشاره به اینکه تالاب‌های بین‌المللی گلستان براساس مصوبه هیات دولت به‌عنوان مناطق نمونه گردشگری مصوب شده است، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز اهمیت ورود سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری این تالاب‌ها را دوچندان می‌کند. وی یادآور شد: زیرساخت‌های اولیه مانند آب، برق و راه دسترسی در اطراف این تالاب‌ها با تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایجاد و بیش از یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: با ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی و ایجاد امکانات گردشگری بیشتر در اطراف این تالاب‌ها بدون شک در آینده نزدیک شاهد رونق بیش از پیش گردشگری در این تالاب‌ها خواهیم بود. وی یادآور شد: کارهای مقدماتی ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی فعالیت خود را آغاز کند.

به گفته عباسی، در صورت ایجاد امکانات مناسب گردشگری در اطراف این تالاب‌ها علاوه‌بر رونق گردشگری داخلی، گردشگران ترکمنستان نیز برای بازدید از تالاب‌ها ترغیب خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی به‌منظور جذب گردشگران ترکمنستان از طریق مرز اینچه برون و گردش در تالاب‌های بین‌المللی استان در حال انجام است.