عید نوروز، طولانی‌ترین تعطیلات و فرصت اصلی سفر ایرانیان در راه است. اگر مشتریان ثابت شمال یا اصفهان و شیراز هستید و احساس می‌کنید دوست دارید در بهار پیش رو تجربه‌ای نو داشته باشید، می‌توانید راهی چهارمحال و بختیاری شوید و از شهرستان‌های مختلف آن دیدن کنید. به آبشارها (آبشار دره عشق، آبشار آتشگاه و آبشار دره کوهرنگ)، پارک‌های جنگلی (پروز)، غارها (غار یخی چما، سراب و پیرغار)، تالاب‌ها و چشمه‎های این استان سر بزنید.

استان چهارمحال و بختیاری برای سلیقه‌های مختلف، مقاصد مناسبی دارد. محورهای گردشگری کمتر شناخته‌شده‌ای که دیدن آن خالی از لطف نیست. مثلا محور گردشگری شهرکرد به سمت روستای دوپلان و سد کارون ۴ یکی از بهترین مسیرهای گردشگری و طبیعت‌گردی است که مناطق حفاظت‌شده، چندین آبشار و ایل‌های عشایر را هم در برمی‌گیرد.

چنان‌که از اظهارات معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری برمی‌آید در بعضی از شهرستان‌های این استان مانند فارسان و کوهرنگ که امکانات اقامتی زیاد است، به گردشگران نوروزی تا ۵۰ درصد تخفیف هم می‌دهند. حیدر صادقی همچنین درباره برنامه‌های نوروزی این استان می‌گوید که برنامه‌هایی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری در قالب تبلیغات، چاپ کتاب، سی‌دی، بروشور و... برنامه‌ریزی شده است. درباره اقامت هم به غیر از کمپینگ‌ها حدود ۱۰ هزار نفر ظرفیت اقامت در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و واحدهای اقامتی، زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی وجود دارد و روزانه حدود ۱۵ هزار نفر هم می‌توانند در کمپ‌های استان اقامت داشته باشند.

معاون گردشگری این استان اضافه می‌کند: مسافرانی که وارد چهارمحال و بختیاری می‌شوند معمولا گردشی عمل می‌کنند و تقریبا به بسیاری از نقاط استان سفر می‌کنند. اکثر آنها هم از استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان وارد چهارمحال و بختیاری می‌شوند. صادقی گفت: میراث فرهنگی، جمعیت هلال احمر و شهرداری در نقاط متفاوت استان پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دارند و به مسافران بروشور، نقشه و کتاب می‌دهند. به این صورت که شهرداری‌ها در ورودی شهرها، هلال احمر عمدتا در ورودی و محورهای پرتردد و میراث فرهنگی هم در سایت‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند. امکانات فوق به همراه بازارچه‌های گردشگری و صنایع‌دستی نوروزی، بسته سفر کاملی را به شما ارائه می‌کند که نوروز امسال از سفر متفاوت خود لذت ببرید.