در سرمای زمستان، غوطه‌ور شدن در چشمه‌های آب‌ گرم مطمئنا لذت فراوانی دارد. در سراسر ایران، چشمه‌های آب گرم متعددی وجود دارند که در هر نقطه از این کشور که ساکن باشید با طی مسافتی نه چندان طولانی می‌توانید خودتان را به یکی از آنها برسانید. چشمه‌های آبگرم دارای خواص متعددی مانند درمان بیماری تنفسی، روماتیسم، بیماری‌های پوستی، بیماری‌های زنان و تورم موضعی، تسکین اعصاب، تنظیم فشار خون، درمان دردهای مفصلی و بهبود دردهای کلیه هستند. از این رو چشمه‌ها یکی از مقاصد اصلی گردشگری سلامت نیز محسوب می‌شوند. یکی از این چشمه‌ها، آبگرم شهر کهنه در ۱۸کیلومتری غرب قوچان است. شهر قوچان یکی از شهرهای استان خراسان رضوی است که در ۱۴۸ کیلومتری شمال غرب مشهد (مرکز استان) قرار دارد. چشمه‌سارهای جاری معروف به آبگرم شهر کهنه به فاصله ۶ کیلومتری آرامگاه امامزاده سلطان ابراهیم (ع) و در غرب قوچان قرار دارد.

این آب گرم دارای خواص درمانی و حرارت نسبتا بالایی است و همین موضوع مهم‌ترین دلیل جذب گردشگر و مسافران به این نقطه از شهرستان قوچان در این فصل از سال است. همه ساله تعداد زیادی از مسافران از استان‌های دیگر کشور برای استفاده از خواص طبیعی چشمه به این مکان می‌آیند.

در این سفر زمستانی خود می‌توانید بعد از استفاده از چشمه آب گرم با طی مسافتی نه چندان طولانی به دیدن سایر دیدنی‌های این منطقه مانند مجموعه معماری سنگ بست یا آرامگاه ارسلان جاذب (در فاصله تقریبا ۲۰۰ کیلومتری آبگرم) واقع در حوالی مشهد بروید تا به این ترتیب سفری کوتاه اما کامل را تجربه کنید.