کسی که به ایران برود، شیفته آن می‌شود؛ این گفته «پاکو نادال» خبرنگار شبکه رادیویی «کادنا سر» اسپانیا بود که در چارچوب برگزاری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اسپانیا موسوم به «فیتور» صحبت می‌کرد. به گزارش «ایرنا»، خبرنگار شبکه رادیویی اسپانیا، با این توصیف که ایرانیان مردمان مهربان و مهمان‌نوازی هستند و هرکس که یکبار به ایران برود، دوباره به این کشور بازخواهد گشت، گفت: ایران در این نمایشگاه حضور پرقدرت و باشکوهی دارد؛ در حالی‌که بسیاری از مردم از ویژگی‌ها و جذابیت‌های گردشگری این کشور اطلاعی ندارند.

وی همچنین اشاره کرد: جالب است که ایران کشوری است که زنان بسیاری از کشورها به آنجا سفر می‌کنند و به یک مقصد معمولی برای زنان تبدیل شده است و جز آنکه باید یک روسری بر سر خود بگذارند، فراتر از این برایشان مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از گزارش خود با بیان این مطلب که ایران همیشه یک کشور بسیار متمدن بوده و حضور بزرگی در صحنه بین‌المللی دارد، خاطرنشان کرد: اگر وارد زمینه ژئوپلیتیک شویم و روند مذاکرات هسته‌ای خوب پیش برود و روابط دیپلماتیک عادی شود، می‌توان به صراحت گفت که ۵ تا ۱۰ سال آینده، صنعت گردشگری به یکی از منابع درآمد این کشور تبدیل می‌شود.