کاخ تچر هخامنشی در فیتور اسپانیا

گروه گردشگری: سی‌وپنجمین نمایشگاه گردشگری بین‌المللی فیتور اسپانیا از روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا و شماری از مقام‌های گردشگری کشورهای شرکت‌کننده گشایش یافت. در حاشیه این نمایشگاه مدیر گردشگری و صنایع‌دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و رئیس نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اسپانیا، راه‌های همکاری و توسعه صنعت گردشگری در ایران را مورد بررسی قرار دادند. به گزارش «ایرنا»، در این دیدار مدیر گردشگری کانون جهانگردی ایران با تشریح توانمندی‌های ایران خواستار آن شد که ایران غرفه‌ای ثابت برای مدت سه سال در این نمایشگاه داشته باشد. عباد اسلامی، ضمن دعوت از اسپانیا برای حضور در نمایشگاه گردشگری ایران، خاطرنشان کرد: ایران علاقه‌مند است از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اسپانیا در استانداردسازی این صنعت در کشور خود بهره بگیرد.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اسپانیا نیز در این نشست برای ایفای نقش فعال‌تر فیتور در جانمایی غرفه ایران، اعلام آمادگی کرد. آنا لارانیاگا در ادامه اطمینان داد که ایران در سال آینده با شرایط مطلوب‌تری در نمایشگاه شرکت کند.

در جدول برنامه‌های فیتور ۲۰۱۵، در روزهایی که گذشت برنامه‌هایی مانند نشست رسانه‌های بین‌المللی گردشگری، مصاحبه زنده با مطبوعات داخلی و خارجی، معرفی مقاله‌های کمپانی تحقیقات بازار جهانی سفر، ورک‌شاپ‌ها و کارگاه‌های با موضوع مدیریت بیگ دیتا در صنعت توریسم برگزار شد.

همزمان نشست‌های دیگری هم در زمینه فیتور سبز با موضوع تغییر به سمت الگوهای پایدار تولید و مصرف، معرفی چارچوب سالانه تولید و مصرف پایدار، اهمیت سنجش و مدیریت توسعه پایدار و دستاوردهای آن و بالاخره چگونگی سرعت بخشیدن به تغییر الگوی مصرف در حال برگزاری بود.

در ادامه برنامه‌های روز ۲۸ ژانویه، پنل مشترکی بین سازمان جهانی گردشگری و یونیسف راجع به حقوق کودکان توسط سازمان ملل ارائه داده شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی «دنیای اقتصاد» ۹ هزار و ۱۰۷ شرکت تخصصی گردشگری به نمایندگی از ۱۶۵ کشور از مناطق مختلف جهان و ایالت‌های اسپانیا در این نمایشگاه پنج روزه که از ۲۸ ژانویه آغاز شده و تا۱ فوریه (۸ الی ۱۲بهمن ماه) ادامه دارد، حضور

دارند.

ایران نیز از جمله شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه است که امسال ۱۵۰ نفر به نمایندگی از ۱۸ شرکت گردشگری و صنایع دستی خصوصی و دولتی در آن حضور یافتند.

غرفه ایران در این نمایشگاه به شکل کاخ تچر، کاخ مربوط به داریوش در تخت جمشید، طراحی شده است و همچنین صنایع دستی ایران مثل قلم‌زنی روی مس و میناکاری در غرفه جهت بازدید وجود دارد و بروشورها و سی‌دی‎هایی هم جهت معرفی ایران بین بازدیدکنندگان توزیع می‎شود.

این نمایشگاه که از مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاهی در حوزه گردشگری محسوب می‌شود تا روز یکشنبه ادامه دارد و فرصت بسیار مغتنمی برای بازاریابی کشور ما در این حوزه و ورود جدی‌تر به بازار جهانی سفر محسوب می‌شود.