پکن، دومین فرودگاه بزرگ جهان را تا 2018 می‌سازد

دومین فرودگاه بزرگ جهان برای نقل و انتقال سالانه ۸۳ میلیون مسافر در پکن احداث می‌شود. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی به نقل از شینهوا، پکن که هم‌اکنون نیز پس از آتلانتا در آمریکا دومین فرودگاه بزرگ و پررفت و آمد جهان را دارد، کارساخت سومین فرودگاه پکن را آغاز کرده که دومین فرودگاه بزرگ جهان خواهد بود. فرودگاه «ناییوان»، در فاصله کمتر از ۳۰ مایل از مرکز پکن، در محلی که قبلا متعلق به نیروی هوایی این کشور بوده، احداث می‌شود و با راه‌آهن به این شهر متصل است. این پروژه با سرمایه ۱۳ میلیارد دلار، ظرفیت جابه‌جایی دست‌کم ۷۲ میلیون مسافر را درسال دارد و پاسخگوی روند افزایش تقاضا برای پروازهای داخلی و خارجی بوده، همچنین سبب ایجاد توازن در توسعه بخش‌های شمالی و جنوبی شهر خواهد شد. این فرودگاه قرار است در سال ۲۰۱۸ افتتاح شود.

پکن هم اکنون پس از آتلانتا در آمریکا دومین فرودگاه بزرگ و پررفت و آمد جهان را دارد و سالانه ۸۳ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند. بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه جهان، فرودگاه هارتسفیلد- جکسن در آتلانتای آمریکاست که سالانه بیش از ۹۴ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند.

دبی نیز اعلام کرده است درصورت احداث و آغاز به‌کار فرودگاه بین‌المللی «المختوم» بزرگترین فرودگاه جهان خواهد بود. نخستین فرودگاه بزرگ جهان در حال حاضر در آمریکا است.