ایرنا: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مصوبه طبیعت‌گردی در دولت نهایی شده است و در آینده نزدیک مقررات سرمایه‌گذاری در طبیعت براساس مقولات زیست‌محیطی به اجرا درمی‌آید. مرتضی رحمانی موحد در روز چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران در ساری افزود: مازندران با داشتن مواهب طبیعی همچون دریا، جنگل و دشت می‌تواند بیشترین بهره را از این مصوبه ببرد.

وی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی به استان مازندران توجه ویژه دارد، اظهار کرد: با رویکرد دولت به مقوله گردشگری، برنامه‌های همکاری بین وزارت کشور و سازمان میراث فرهنگی، عملیاتی و این تعامل چندین برابر شده است. رحمانی موحد ادامه داد: با روش‌های سنتی نمی‌توان گردشگری را تقویت کرد و استفاده از منابع موجود بسیار مهم است. رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه زیرساخت‌های مازندران در پذیرش گردشگر نیازمند تقویت است، گفت: سواحل دریای خزر، مواهب طبیعی جنگل و دشت، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی مازندران هم باید تقویت شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: بسیاری از آیین‌های مازندران در طول سال باید برجسته و در تقویم سالانه استان گنجانده شود. وی با بیان اینکه با این روش سفر در طول سال به استان مازندران از سوی گردشگران توزیع خواهد شد، گفت: در حال حاضر ظرفیت استان به نسبت حجم زیاد مسافران در مقطع زمانی خاص کم است.