خبرگزاری میراث فرهنگی: پس از اعلام دولت درخصوص برداشته شدن موانع اجرای طرح گردشگری منطقه آشوراده نقدهای کارشناسان محیط‌زیست درخصوص نکات منطقه‌ای آغاز شد؛ در این میان معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث و گردشگری بر رعایت ملاحظات محیط‌زیستی در خصوص گردشگری شدن آشوراده تاکید دارد. سعید شیرکوند گفت: ساعت‌ها روی ابعاد مختلف این طرح بحث و گفت‌وگو شد و تمام ابعاد این مهم با توجه به نکات محیط زیستی در نظر گرفته شده است اما رسانه‌ها غیرواقع‌بینانه شروع به نقد کردند. او ادامه داد: قرار نیست پیست اسکی در این جزیره راه بیفتد یا هتل ۲۰ طبقه ساخته و سه میلیون گردشگر وارد شود. جزیره کیش با وجود گردشگرپذیر بودن تعداد گردشگرانش از ۳۰۰ هزار نفر تجاوز نمی‌کند، چگونه ممکن است تعداد گردشگران آشوراده سه میلیون نفر شود؟ به گفته شیرکوند، توافق‌نامه کلی درخصوص جزیره آشوراده بسته و نقشه اجرایی برای تک‌تک مناطق محیط‌زیستی ترسیم شده است.

درمجموع نیز ساخت‌وسازها برای ۱۰ درصد منطقه طبیعت‌گردی گسترده در نظر گرفته و تمام ملاحظات زیست‌محیطی همچون خیابان‌ها و نوع بازی‌ها مشخص شده است. او همچنین از به مزایده گذاشتن مناطق مختلف در جزیره آشوراده خبر داد و گفت: درخصوص سرمایه‌گذار اولیه سعی می‌کنیم به بخش خصوصی صرف واگذار نشود اما تمام مناطق با توجه به ملاحظات محیط‌زیستی با برگزاری مزایده به بخش خصوصی سپرده خواهد شد. معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث و گردشگری با تاکید بر اینکه ملاحظات زیست‌محیطی مهم‌تر از درآمدزایی و گردشگری و هر چیز دیگری است، خاطرنشان کرد: محیط‌زیست به معنای قفل زدن به همه درها نیست.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث و گردشگری تصریح کرد: تنها توسعه گردشگری در آشوراده را مد نظر نداشتیم بلکه حفظ محیط‌زیست برایمان اولویت داشت و اگر کسی از مفاد قانونی تخطی کند با او برخورد قانونی خواهیم کرد.