طالقان، در منطقه‌ای ییلاقی در میان رشته‌کوه البرز و در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی تهران قرار گرفته‌است. این شهرستان در استان البرز قرار گرفته و از اتوبان کرج- قزوین قابل دسترسی است. این منطقه جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به تپه‌های قلعه فالیس، میر آش، شاه کوه، قله دوش، قلعه دیو و سنگ‌نوشته گردنه عسلک و تکیه روستای جوستان اشاره کرد؛ کرکبود یکی از چندین روستای منطقه طالقان است که در فاصله ۱۳۵ کیلومتری غرب استان تهران قرار دارد، این روستا در شمال شرقی مرکز طالقان و به فاصله ۵ کیلومتری از آن واقع شده و وجه تسمیه آن تیرگی و کبودی صخره‌های اطراف آن است. آبشار کرکبود با ارتفاع ۱۵ متر از کوه‌های شمالی طالقان سرچشمه گرفته و دارای خروجی آب فراوانی است که پس از گذر از دره‌ای عمیق به رودخانه شاهرود می‌پیوندد.

برای رفت و برگشت مسیر از تهران تا روستای کرکبود باید زمانی حدود ۴ تا ۵ ساعت با وسیله نقلیه شخصی بدون احتساب گذراندن زمان تفریح در آنجا را در نظر گرفت. به این ترتیب در مسیراتوبان کرج- قزوین، کمی جلوتر از آبیک، به خروجی طالقان می‌رسید که تابلوی آن تا ۲۰۰ متر مانده به خروجی کاملا مشخص است. از این نقطه تا شهرک طالقان باید ۴۰ کیلومتر دیگر را رانندگی کنید. ابتدای مسیر کفی و بقیه آن کوهستانی است، بعد از یک ساعت به شهرک طالقان می‌رسید.

مسیر شما از خیابان اصلی شهرک به سمت شمال است، بعد از میدان دوم که با مجسمه‌ای در بالای آن مشخص است به سمت راست می‌روید. بعد از خروج از شهرک، جاده شیب‌داری را تقریبا ۵ کیلومتر ادامه می‌دهید. از نشانه‌های صحیح بودن مسیر آبشار رستورانی با فضایی بزرگ و آلاچیق‌های حصیری در سمت راست جاده است که در آن پارکینگ و دیگر امکاناتی از قبیل مغازه، رستوران و سرویس بهداشتی به چشم می‌خورد، از این مکان تا خروجی روستای کرکبود حدود ۲ کیلومتر دیگر باقی مانده است. ورودی روستا در سمت چپ جاده اصلی و با ورودی سربالایی شروع می‌شود. وارد جاده روستا شده و ۲ کیلومتر دیگر باید رانندگی کنید. از آنجا تا آبشار ۱۵ دقیقه زمان باقی مانده است.