خبرگزاری میراث فرهنگی: افزایش قیمت زمین، نیروی کار و مصالح ساختمانی در شرایط الزامی تامین ۲۲۷ هتل جدید ظرف ۴ سال آینده، چالش‌های جدی فراروی تحقق اهداف ۲۰۲۰ دبی است. با توجه به چشم‌انداز دبی برای جذب ۲۰ میلیون گردشگر تا ۲۰۲۰، این هدف تنها در صورتی محقق می‌شود که روند رشد، افزایش یافته یا نرخ رشد کنونی ادامه یابد.

این گزارش براساس داده‌های آماری STR Global یادآور شده است هم‌اکنون در امارات بیش از ۵۶ هتل دردست احداث یا درمراحل پایانی طرح است و اگر چرخه توسعه هتل‌ها حدود ۳۶ تا ۴۸ ماه درنظر گرفته شود، هنوز ۲۲۷ هتل دیگر باقی می‌ماند که تا پیش از ۲۰۱۷، باید تکمیل شود تا در سال ۲۰۲۰، به بهره‌برداری برسد.

این درحالی است که دبی طبق شواهد هشت سال‌ گذشته توانسته است به‌طور میانگین، ۱۴ هتل در هر سال بسازد و حداکثر ۲۶ هتل در یک تقویم سالانه به مرحله بهره‌برداری برساند. چالش‌های دیگر همانند تاثیربازار تقاضا در مصالح ساختمانی و نیز نیروی کار و سرمایه‌گذاری است که احتمالا سبب افزایش بیشتر هزینه تمام‌شده خواهد شد.

افزایش تقاضا برای دستیابی به موقعیت‌های ساختمانی بهتر نیز سبب افزایش قیمت زمین درنتیجه کاهش بازگشت سرمایه می‌شود که خود چالش مهم دیگری برسر راه مقامات امارات در تحقق اهداف گردشگری تا ۲۰۲۰ است.