ایرنا: معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: گردش مالی صنایع دستی چین فقط در مشهد سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است و دردآور اینکه حتی بخشی از ملزومات عبادی ما نیز از چین وارد می‌شود. «اسدالله درویش امیری» در آیین گشایش ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی در بوشهر با اعلام این خبر افزود: با حضور ۶۰ نماینده از استان‌های مختلف فراکسیون صنایع دستی در حال شکل‌گیری و راه‌اندازی است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه عمده مواد اولیه صنایع‌دستی داخلی است، سرمایه‌گذاری در این بخش نیاز به هزینه زیادی ندارد؛ همچنین این صنعت از تکنولوژی پیشرفته بی‌نیاز و انتقال این هنر به سهولت قابل انجام است و درصورت توجه نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد ملی دارد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره مشکلات رونق صنایع‌دستی ایران و عدم حضور آن در بازارهای جهانی اظهار کرد: یکی از دلایل عدم حضور صنایع دستی ایران در بازارهای جهانی وجود مالیات و عوارض متعدد برای صادرات صنایع دستی است.

وی تضمین خرید محصولات صنایع دستی هنرمندان را یکی از راهکارهای نجات این صنعت از وضعیت موجود دانست و افزود: تسهیلات بانکی با بهره کم و پرداخت درازمدت نیز از دیگر عوامل ایجاد انگیزش فعالان و حمایت از این بخش است.