در میدان طالقانی دروازه باغی و در پشت مسجد جامع شهرستان خرامه در استان فارس در میان بافت قدیم شهر، کنار تپه باستانی بهرام‌گور، حمام تاریخی مربوط به دوره صفوی برجای مانده است که دیدن آن خالی از لطف نیست. نام قدیمی آن حمام کهنه بوده است و در حال حاضر به حمام گلستان مشهور است. بنای حمام از سنگ و آجر ساخته شده و درب ورودی آن از سمت جنوب باز می‌شود. راهروی ورودی حمام با ارتفاعی بیش از دو متر به یک هشتی منتهی می‌شود. پس از گذر از ورودی، راهرویی ما را به رختکن یا همان سربینه حمام هدایت می‌کند. ارتفاع این رختکن‌ها از سطح زمین تا کف رختکن ۶۰ سانتی‌متر بوده و در زیر هر کدام از این رختکن‌ها ۲ کفش کن تعبیه شده که دارای طول و عرض و ارتفاع و عمقی حدود ۴۰ سانتی‌متر بوده است.

رختکن بخش شرقی با تغییراتی در طول زمان همراه بوده و اندازه آن با بقیه رختکن‌ها متفاوت و به وسیله دو دیوار در طرفین از بقیه فضا جدا شده است. در وسط هشتی حمام حوضی هشت ضلعی خودنمایی می‌کند که از سنگ ساخته شده؛ ولی با مصالح امروزی و با کاشی فرش شده است.

از طریق یک راهرو از فضای رختکن به سوی گرمخانه می‌رویم. دری که هشتی را به راهرو گرمخانه وصل می‌کند دارای عرض ۶۷ سانتی‌متر و ارتفاع ۹۰ سانتی‌متر است، دستشویی در سمت چپ راهرو تعبیه شده که فضایی حدود ۵ متر را شامل می‌شود. در این راهرو دو نورگیر بزرگ جهت روشنایی در سقف قرار گرفته است.

گرمخانه حمام برچهار ستون یک پارچه سنگی استوار شده که در حال حاضر به دلیل استفاده از حمام و جهت رعایت مسائل بهداشتی روی آن را کاشی کرده‌اند. در فضای گرمخانه هفت دوش خصوصی، کار خزینه‌های قدیمی را انجام می‌دهد که به وسیله دیوارهای جدا‌کننده تفکیک شده‌اند و خزینه این حمام که در حال حاضر به وسیله دیواری مسدود شده است، در قسمت شمالی حمام قرار داشته است. اتاق نظافت در گوشه جنوبی حمام واقع شده و روشنایی فضای گرمخانه از قدیم‌الایام با ۱۰ نورگیر تامین می‌شده است. در حال حاضر از این بنا به‌عنوان حمام عمومی استفاده می‌شود و تمام محوطه حمام از ورودی تا گرمخانه کاشیکاری شده و در حال حاضر هیچ‌گونه تزئینی ندارد.

حمام خرامه با حذف فضاهای الحاقی جدید و احیای کارشناسانه بنا می‌تواند به‌عنوان یک جاذبه گردشگری برای این شهر باشد و خاطرات گذشته مردم این شهر را بیشتر

زنده کند.