مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی از مزایده برای واگذاری دو مکان تاریخی در قالب تشریفات قانونی برای سرمایه‌گذاری خبر داد. به گزارش «دنیای اقتصاد» به نقل از روابط عمومی صندوق احیا، احسان ایروانی موضوع این دو مزایده را کاروانسرای قوام‌آباد واقع در استان فارس به مساحت ۴۰۳۸ مترمربع مربوط به دوره قاجاریه و هتل آپادانا واقع در استان فارس به مساحت عرصه ۱۰۵۰۰ مترمربع و اعیانی ۱۷۰۰ مترمربع عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: کاربری‌های این دو بنا به ترتیب «خدماتی، رفاهی، بین‌راهی» و «اقامتی، پذیرایی» بوده که با طی فرآیند حقوقی، فنی، تعیین کاربری و مطالعات توجیه اقتصادی و در نهایت طی روند قانونی کارشناسی رسمی برای واگذاری در قالب تشریفات قانونی مهیا شده است.

ایروانی همچنین افزود: در اسناد ارائه شده شرایط مساعد و متناسبی ازجمله راهبری‌ها و چارچوب‌های عملیات تکمیلی مرمت و آماده‌سازی احیا، شرایط مالی و اقتصادی و شرایط زمانی مناسب، زمینه‌ساز ورود سرمایه‌گذاران اهل را فراهم آورده و به‌طور قطع اقتصاد مرتبط با احیای این دو بنا ضمن حفاظت پایدار آن تضمین شده خواهد بود. وی در ادامه گفت: احراز صلاحیت متقاضیان به لحاظ اهلیت ارجح بر شرایط مالی پیشنهادی ایشان خواهد بود. مدیرعامل صندوق احیا اضافه کرد: مطابق با نظر سازمان، اداره کل استان فارس که فرآیند فوق با هماهنگی و همکاری ایشان صورت گرفته است، وظیفه جدی و پراهمیتی درخصوص معرفی و اطلاع‌رسانی این فرآیند قانونی و مزایده مربوطه داشته و رمز موفقیت این اقدام و نتیجه‌بخش بودن واگذاری به سرمایه‌گذاران اهل و حضور ایشان در این تشریفات، وابستگی قابل توجهی به فعالیت‌های ترویجی ایشان خواهد داشت.

به گزارش «دنیای اقتصاد» صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، موسسه‌ای زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که در برنامه چهارم توسعه طرح شد و پتانسیل‌های چشمگیری را برای توسعه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در خود نهفته دارد. تاکنون ۸ بنای تاریخی با واگذاری به بخش خصوصی، تغییر کاربری داده و احیا شده است.