گروه گردشگری: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه تعطیلات مذهبی تاسوعا و عاشورا طی اطلاعیه‌ای به مسافرانی که قصد سفر به‌منظور شرکت در آیین‌های عزاداری در شهرهای مختلف را دارند، توصیه‌هایی کرده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، این اطلاعیه ضمن دعوت گردشگران به رعایت شئون ماه محرم، از آنها خواسته آداب، رسوم فرهنگ و اعتقادات جامعه محلی را پاس بدارند. این اطلاعیه همچنین با توجه به شرایط ناپایدار جوی و احتمال بارندگی در مناطق مختلف کشور، از هموطنان خواسته قبل از سفر نسبت به برنامه‌ریزی و انتخاب مقصد سفر و محل اقامت خود اقدام کنند.

همچنین طبق این اطلاعیه، گردشگران می‌توانند با تماس با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها از برنامه‌های فرهنگی تدارک شده توسط دستگاه‌های عضو ستادهای اجرایی خدمات سفر استان‌ها شامل بازارچه‌های خیریه و نمایشگاه‌های هنرهای سنتی، مذهبی و آئینی اطلاع حاصل کنند و تعزیه‌ها را در برنامه خود قرار دهند.

به گردشگران پیشنهاد شده است پیش از سفر از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد در جاده‌های کشور و از طریق سامانه ۱۳۴ از شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظر اطلاعات لازم را کسب، سپس برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

به علاوه سامانه ۰۹۶۶۹ ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادهای گردشگران و مسافران است.