ایرنا: نایب رئیس اتاق اکو ایران گفت: سهم ایران از ۵۵ میلیون گردشگر ورودی به کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) تنها چهار میلیون نفر است. احمد اصغری در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران افزود: در سال ۲۰۱۲ میلادی در مجموع ۵۵ میلیون گردشگر وارد کشورهای عضو اکو شده‌اند که سهم ایران با وجود برخورداری از جاذبه‌های فراوان بسیار ناچیز است. نایب رئیس اتاق اکو به جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری کشورهای عضو این سازمان منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: ایران با ۷۰ میلیون نفر جمعیت و وسعت زیادتر به نسبت دیگر کشورهای عضو اکو از ظرفیت‌های خوبی در زمینه مواهب الهی جنگل، دریا و آثار باستانی بهره‌مند است که معرفی این ظرفیت‌ها در رونق حضور گردشگران جهانی تاثیرگذار خواهد بود.

اصغری برگزاری اجلاس گردشگری سلامت در مازندران را نقطه عطفی در معرفی بخش‌هایی از صنعت گردشگری ایران به سایر کشورهای عضو اکو دانست و افزود: پذیرش گردشگر، توریسم درمانی و سرمایه‌گذاری متقابل میان کشورهای علاقه‌مند سه بخش مهم در زمینه گردشگری به شمار می‌رود. وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در صنعت توریسم زمینه‌ساز افزایش درآمد و اشتغال کشور است، زیرا گردشگری پس از نفت و طلا فاکتور اصلی در اقتصاد جهان به شمار می‌رود.

ازبکستان، افغانستان، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان اعضای سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) را تشکیل می‌دهند.