گروه گردشگری: «باید به شما اطلاع دهم که من و همسرم درباره اسیدپاشی که در اصفهان رخ داده‌است، اخباری در تلویزیون شنیده‌ و مطالب بسیاری خوانده‌ایم. از این رو تصمیم گرفته‌ایم که سفر خود را به ایران کنسل کنیم.» این متن ایمیل یکی از تورهایی است که قرار بوده در روزهای آتی به ایران بیایند. به گزارش «دنیای اقتصاد»، این روزها نظیر چنین ایمیل‌هایی از سوی تورها و گردشگران انفرادی که پیش از این تصمیم به سفر به اصفهان را داشته و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند، به برگزارکنندگان تور در ایران می‌رسد. این درحالی است که به گزارش «ایسنا» مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان درباره تمهیدات صورت گرفته برای این شرایط گفت: داستان آنقدر جدی و گسترده نیست و فضای شهر عادی است. در گردشگری هم به مشکلی برخورد نکرده‌ایم. جدا از این، عوامل گردشگری به حوزه کاری خود اشراف کامل دارند و می‌دانند در چنین مواقعی چه کار کنند.

فریدون اللهیاری جو حاکم را ناشی از شایعه‌سازی‌ دانست و افزود: خواهشمندم که به این بحث‌ها در رسانه‌ها دامن زده نشود، چون این موضوع به حاشیه رانده شده و شایعه‌سازی زیادی در آن اتفاق افتاده که به نفع کشور و استان نیست. چنین اتفاقاتی در خیلی از مناطق و کشورها رخ می‌دهد و متعاقب آن برخورد لازم هم صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان اضافه کرد: اگر این موضوع خیلی حاد نشان داده شود، تصور بر این خواهد شد که امنیت در اصفهان و ایران کم است.

او سپس اظهار کرد: اگر از بُعد گردشگری نگرانی ایجاد شود ما حتما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.