خبرگزاری میراث فرهنگی: رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری می‌گوید: مسوولان تنها به کمیت گردشگران ورودی به ایران توجه می‌کنند و از کیفیت آنها غافل شده‌اند، درحالی که بالابردن کیفیت گردشگری باعث بالا رفتن کمیت آن نیز می‌شود.

جواد هروی می‌افزاید: در تمام مصاحبه‌ها، برنامه‌ها و همایش‌هایی که در حوزه گردشگری برگزار می‌شود، تنها کمیت گردشگران مورد توجه قرار می‌گیرد و از کیفیت آنها غافل می‌شویم؛ درحالی که کیفیت گردشگر از کمیت آن بسیار مهم‌تر است.

وی با تاکید بر این نکته که ما زیرساخت‌های لازم برای گردشگری با کیفیت نداریم، توضیح می‌دهد: تا زمانی که ما در آستانه کار قرار نگیریم و تا زمانی که برای حضور گردشگران شرایط لازم را نداشته باشیم، امکانات تامین نخواهد شد. الان چندین سال است که مسوولان از بهبود زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر سخن می‌گویند اما خبری از بهبود وضعیت زیرساخت‌ها نیست.

هروی تاکید می‌کند: معتقدم تا زمانی که تعداد زیادی گردشگر وارد نشود، گردشگر به ایران نیاید ؛ کنار خیابان نخوابد و آژانس‌های ما کارشان مختل نشوند و شبکه‌های هوایی ما کمبود را به عینه نبینند، سراغ بهبود اوضاع نخواهیم رفت. او با اشاره به اینکه بسیاری از گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند برای گردشگری مذهبی به کشور ما می‌آیند، می‌گوید: تعداد بسیاری از گردشگرانی که به ایران می‌آیند، گردشگر مذهبی هستند. این گردشگر را ما انتخاب نمی‌کنیم، او بر اساس آنچه موجود است به ایران می‌آید. ما زمانی می‌توانیم حرف از رونق گردشگری بزنیم که قدرت مانور روی گردشگر داشته باشیم. یعنی بتوانیم از کشورهای آمریکای لاتین تا شرق آسیا گردشگر داشته باشیم.