تدوین گزارش برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌عنوان یکی از مسائل مهم در جلسه گذشته شورای معاونان این سازمان مطرح و مقرر شد به‌زودی و پس از طی مراحل نهایی به معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی نهاد ریاست‌جمهوری ارسال شود. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در برنامه گزارش ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی سیاست‌ها، راهبردها، برنامه‌های عملیاتی و اجرایی سازمان برای فاصله زمانی سال ۹۵ تا ۹۹ پیش‌بینی شده است.

در جلسه شورای معاونان این سازمان، تدوین برنامه راهبردی و اجرایی سازمان میراث فرهنگی برای سال ۹۴ در چارچوب برنامه ششم توسعه نیز مطرح شد.

برنامه ششم توسعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پس از ماه‌ها برنامه‌ریزی و کارشناسی متخصصان سازمان در معاونت‌های مختلف در ۱۵۰ صفحه تدوین شده است.

سیاست اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در برنامه ششم توسعه گردشگری، نگاه به این بخش به عنوان صنعتی مولد و پایدار بوده و بخش‌هایی از این سیاست کلان شامل توسعه منابع و جاذبه‌ها، استفاده از منابع انسانی و استفاده از تورهای آشناسازی است.