خبرگزاری میراث فرهنگی: طبق آخرین تحقیقات انجام شده میزان پولی که مردم روزانه در گردشگری ورزشی هزینه کرده‌اند دو برابر بیشتر از گردشگران عادی در بخش تفریح و سرگرمی است و رشد طبقه متوسط و ثروتمند چین تا سال ۲۰۱۷ از آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین بازار گردشگران داخلی جهان پیشی خواهد گرفت. به گزارش چاینا دیلی، مسابقات بین‌المللی قایقرانی اژدها سالانه صدها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی را به هنگ‌کنگ می‌کشاند. همچنین موفقیت چشمگیر سومین همایش توریسم گلف آسیا که هرسال در چین و اخیرا در جزیره هاینان در جنوب چین برگزار می‌شود نشان از آینده روشن و پرسود گردشگری ورزشی در آسیا است.

هاینان یکی از توسعه یافته‌ترین مناطقی است که دولت چین برای اجرای استراتژی گردشگری ورزشی برگزیده است. این جزیره گرمسیری با برخورداری از ۵۴ محوطه بسیار باکیفیت برای گلف منطقه‌ای است که طبق استراتژی توسعه گردشگری نوین چین، برای ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ تاکیدی دوباره بر طرح تنوع و توسعه گردشگری چین از رهگذر گردشگری ورزشی است. طبق بررسی‌های انجام شده از سوی «شرکت و موسسه مدیریت و مشاوره مک کینزی» طبقه متوسط در منطقه آسیا درحال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون نفر را دربر می‌گیرد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰ به ۷۵/۱ میلیارد نفر افزایش یابد.

در این میان تاکید بر گردشگری گلف از آن رو است که طبق محاسبات انجام شده از سوی موسسه «گلف ویژن» میزان پولی که مردم روزانه دراین نوع از گردشگری هزینه کرده‌اند دو برابر بیشتر از گردشگران عادی در بخش تفریح و سرگرمی است و درحدود ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز از بازیکنان گلف عادی وغیر گردشگر نیز بیشتر برآورد شده است. اما کشور سنگاپور نیز تا سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۷ میلیون گردشگر در این زمینه جذب می‌کند که درآمد آن از مرز ۵/۲۴ میلیارد دلار خواهد گذشت، اما این تنها از محل توریسم گلف نیست، بلکه مسابقات فرمول یک نیز تنها در یک شب حدود ۴۰ هزار گردشگر به سنگاپور جذب می‌کند که میانگین سالانه آن را به ۱۴۰ میلیون دلار به درآمد گردشگری سنگاپور افزایش می‌دهد.