میراث آریا: سیاوش صابری، مدیرکل دفتر حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی کشور، مجوز طرح توسعه در بافت تاریخی شیراز و مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی را باطل اعلام کرد. سیاوش صابری در جلسه گروه اعزامی سازمان میراث فرهنگی کشور که در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس برگزار شد، گفت: برای بررسی تخریب خانه‌های تاریخی شیراز جمعه شب وارد شیراز شدیم و مشغول بررسی زوایای این موضوع هستیم.

صابری افزود: مدارک تصویری و فنی از وضع موجود این اثر تاریخی تهیه و با گزارشی از سوی اداره کل میراث فرهنگی فارس به تهران ارسال خواهد شد تا امکان دوباره‌سازی آن فراهم شود.

وی یادآور شد: گروهی ناشناس اقدام به چنین حرکتی کرده‌اند که ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی نیز با این افراد درگیر شدند و این درگیری باعث شد تخریب این خانه تاریخی نیمه‌کاره باقی بماند، اما این گروه ناشناس شب پنج‌شنبه این خانه را به‌طور کامل تخریب کردند که از سه جنبه حقوقی، بخش تخصصی میراث فرهنگی و حوزه اجتماعی در حال بررسی و پیگیری این اقدام هستیم.

مدیر کل حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی کشور تاکید کرد: همکاران استان فارس از شهرداری و اداره راه و شهرسازی شکایت کرده‌اند و به‌طور حتم طی چند روز آینده باید منتظر پاسخ‌های دستگاه‌های مختلف در این خصوص باشیم. به‌طور حتم وضعیت موجود مستندسازی خواهد شد تا اگر امکان‌پذیر باشد، نسبت به احیای این اثر اقدام شود.