بازار جهانی سفر-WTM- امسال همایش ویژه صفحه سفیدهای گردشگری و سفر یا وبلاگ‌نویسان موفق و معتبر در این صنعت را برگزار می‌کند. به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی درنمایشگاه بازار جهانی سفر ۲۰۱۴ در لندن، با حضور گردانندگان وبلاگ‌های سفر و گردشگری، همایش صفحه سفیدهای صنعت سفر با هدف ارائه راهنما و راهکارهای معتبر و مفید به فعالان این صنعت برگزار می‌شود.

نمایشگاه بازار جهانی سفر ۲۰۱۴ که نوامبر امسال برگزار می‌شود قصد دارد ضمن اینکه آینده وبلاگ‌نویسی را در بخش همایش وب‌نوشت‌ها و نیز معرفی برنامه ویژه خود در این زمینه به نمایش بگذارد، میدان فراخ‌تری را برای فعالیت و حضور جدی صفحه سفیدهای صنعت سفر ایجاد کند. نشست «رسانه‌های اجتماعی صفحه سفید» در حوزه سفر مشخصا به بحث و بررسی موضوعاتی مهم چون نحوه اداره و حفظ اعتبار و نیز دستورالعمل‌های لازم در زمینه همکاری با وبلاگ نویسان اختصاص دارد.

منظور از عبارت «صفحه سفید» ارائه گزارش‌ها یا ارائه راهنمای معتبر به خوانندگان در زمینه‌های مختلف برای دستیابی به درک بهتر مسائل و حل مشکلات یا تصمیم‌گیری صحیح است. این اصطلاح در دو حوزه مشخص یکی حوزه مسائل مرتبط با دولت و دیگری حوزه بازاریابی تجاری کاربرد دارد. این بخش که تحت برنامه وبلاگ‌نویسی WTM طراحی شده است در دو بخش و در نشست وبلاگ نویسان تحت اداره «ملیون بوچر» و «کیت جنکینس» دوتن از وبلاگ‌نویسان شاخص در حوزه سفر و گردشگری، برگزار می‌شود. این نشست همچنین در برنامه دیگری با عنوان نخستین شبکه سریع وبلاگ‌نویسان، ادامه می‌یابد که ۶ نوامبر برگزار خواهد شد. بازار جهانی سفر- WTM - از سال ۲۰۱۱ تاکنون برنامه‌ها و همایش‌های ویژه وبلاگ‌نویسان در حوزه سفر برگزار کرده اما امسال از نظر وسعت و میزان برد کمی متفاوت است. در سال ۲۰۱۴ این همایش با تمرکز بر کمپین‌هایی در زمینه بهترین اقدامات و موفق‎ترین همکاری‌ها برگزار می‌شود که دستاوردهای بوچر و جنکینس به‌طور مشترک به‌عنوان نمونه به حاضران معرفی و عرضه می‌شود. جلسه نخست با عنوان «تبدیل تجربه به موفقیت» رمز موفقیت‌ کمپین‌هایی را که با استفاده از رسانه‌های اجتماعی به‌دست آمده است، آشکار می‌کند. دربخش یا نشست دوم این همایش، جلب همکاری میان برخی وبلاگ نویسان پیشرو در عرصه گردشگری در سراسر جهان با سیاستگذاران و بازیگران این صنعت مطرح می‌شود.

«سیمون پرس» مدیرکل WTM درهمین زمینه می‌گوید: «زمانی که WTM نخستین برنامه وبلاگ‌نویسی خود را در سال ۲۰۱۱ عرضه و معرفی کرد، تنها درحد یک اتاق برای ایستادن و بدون امکانات بود. اما این نشست‌ها چنان توجه همه را به‌خود جلب کرده که نشان از اهمیت وبلاگ‌نوسی در صنعت سفر و گردشگری دارد. بنابراین در سال ۲۰۱۴ ملزم هستیم زمان، امکانات و فضای بیشتری را برای این بخش واسط بسیار مهم و رشدیابنده اختصاص دهیم.»