ضرورت تدوین فرآیندهای گردشگری سلامت

ایرنا: «مرتضی رحمانی‌موحد»، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری در نخستین نشست تخصصی گردشگری سلامت شمال غرب کشور با تاکید بر اینکه شرایط جذب گردشگر سلامت فرآیندی طولانی و پیچیده است، افزود: اجرای درست این فرآیندها از لحظه ورود گردشگر به کشور تا ساعت خروج باید به درستی پیش برود.

رحمانی موحد افزود: دستیابی به برنامه‌های مدون و کارشناسی در این محور می‌تواند فرآیند تهیه الگو برای دیگر کشورهای همسایه را تسهیل کند.

وی کار تشکیلاتی و منسجم، به روز رسانی اطلاعات مربوط به ظرفیت ها، توانمندی‌ها و مشکلات هر بخش را از اقدامات ضروری برای تهیه برنامه‌های کاربردی در این عرصه دانست.

رحمانی‌موحد ایجاد واحد اطلاع‌رسانی در پایانه‌های مسافربری با محوریت خدمات‌رسانی به واحدهای گردشگری را ضروری عنوان و اضافه کرد: در این عرصه نیز فهرستی از دفاتر مجاز ارائه خدمات مسافرتی به گردشگران سلامت تهیه کرده و در اختیار نهادهای یاد شده قرار می‌دهیم.

در نخستین نشست تخصصی گردشگری سلامت شمال غرب کشور مقرر شد کارگروه متناظر شورای راهبری در هر استان با محوریت میراث فرهنگی تشکیل و گزارش وضع موجود، ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و مشکلات این بخش پس از بررسی، توسط کارگروه استانی ظرف دو هفته ارائه شود.