میراث آریا: مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه بخش خصوصی درک خوبی از فضای در حال رشد گردشگری کشور دارد، تصریح کرد: در چند ماه اخیر ما شاهد اشتیاق ویژه در بین سرمایه‌گذاران برای حضور در بخش گردشگری بود بسیاری از هتل‌سازانی که پروژه‌های نیمه‌تمام داشتند، برای دریافت کمک به سازمان میراث فرهنگی مراجعه کردند.

وی در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه دو» شبکه دو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در بخش ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری و به‌ویژه هتل‌سازی، با توجه به رویکرد دولت در قانون بودجه سال‌جاری، بخش گردشگری می‌تواند همچون بخش صنعت از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند، ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران این بخش سقف ندارد و متناسب با پروژه‌ها به این افراد تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه پروژه‌های متقاضی دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی باید ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران، تسهیلات ریالی را با سود ۱۰درصد و تسهیلات ارزی را با سود ۶درصدی دریافت می‌کنند.

وی گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی از سرمایه‌گذاران برای دریافت ۶۰۰میلیارد تومان تسهیلات به صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل معرفی شده‌‌اند و ما امیدواریم با اعطای این وام‌ها تا پایان امسال بین ۱۰ تا۱۲ هتل نیمه کاره در کشور به بهره‌برداری برسد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پروژه‌های معرفی شده به صندوق توسعه ملی در شهرهای مختلف تهران، شیراز، اصفهان، یزد و شهرهای شمالی کشور قرار دارند، تصریح کرد: معرفی پروژه‌‌ها برای دریافت تسهیلات ادامه دارد و امیدواریم در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید بخش قابل توجهی از مشکل کمبود هتل در کشور برطرف شود.