گردشگران چینی در ایران راهنما ندارند!

رئیس جامعه راهنمایان گردشگری ایران با بیان اینکه سال گذشته سفیر چین درخواست‌هایی را از متولیان گردشگری ایران داشت، گفت: در اختیار قراردادن بروشور و کتاب درباره ایران به زبان چینی، شناسایی رستوران‌های چینی و قراردادن راهنمای چینی زبان از جمله این خواسته‌ها بود. به گزارش خبرگزاری مهر عباس پیرمرادیان گفت: اکنون ما با کمبود تورلیدر چینی زبان مواجه هستیم، افرادی هستند که بتوان آنها را به‌کار گرفت اما این مشکل فقط در بحث راهنمایی گردشگران چینی نیست؛ بلکه ما برای گردشگران زبان‌های دیگر نیز مشکل نداشتن راهنمای مسلط به زبان آنها را داریم.

وی گفت: دانشجویان چینی زبان در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند که باید آنها را شناسایی کرد و خواست تا آموزش راهنمای گردشگری ببینند، یک راه هم استفاده از مترجم است. به این معنا که می‌توان از افراد مسلط به زبان‌های دیگر خواست تا به عنوان مترجم در تورهای گردشگری حضور داشته باشند و اطلاعات راهنمایان را به گردشگران انتقال دهند.

این راهنمای گردشگری بیان کرد: ما به اجبار برای تورهایی که به صورت دو یا سه نفره به ایران می‌آیند و جزو کشورهایی هستند که زبان آنها برای بسیاری از مردم ایران ناشناخته است، اعلام می‌کنیم که راهنمای انگلیسی زبان خواهند داشت.